۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۰۱۳۹۵

پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در کویت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین دوره مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم جایزه امیر کویت با شرکت قاریانی از کشور‎های مختلف در کویت برگزار شد.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسابقات بین المللی جایزه امیر کویت با حضور 107 نماینده از53 کشور جهان به مدت 9 روز در تالار مؤسسه خیریه جهان اسلام با حضور امیر کویت برگزار شد.

 

در رشته تلاوت و ترتیل نمایندگان کشورهای مالزی، اندونزی، افغانستان، لبنان و مراکش به ترتیب اول تا پنجم معرفی شدند و در رشته حفظ نیز نمایندگان کشورهای موریتانی، یمن، لیبی، فلسطین و عربستان سعودی مقام‎های اول تا پنجم را کسب کردند.


سید محمد کرمانی در رشته تلاوت و ترتیل و حسن سلیمانی در رشته حفظ کل قرآن کریم از جمهوری اسلامی ایران نیز در طی اقامت 9 روزه در کویت علاوه بر مشارکت در مسابقات جایزه امیر کویت، در برنامه‎های متعدد محافل قرآنی که با همت و هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در کویت تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.


گفتنی است قاریان کشورمان به دعوت از شبکه ماهواره‎ای «الکوت» کویت به همراه سه تن از قاریان شیعه کویتی در برنامه زنده سلام یا کویت این شبکه شرکت کردند. در این برنامه 45 دقیقه‎ای قاریان کشورمان علاوه بر تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، به جزییاتی پیرامون دستاوردها و پیشرفت‎های جمهوری اسلامی ایران در زمینه علوم قرآنی پرداختند و از رهبر انقلاب اسلامی به‎عنوان حامی اصلی علوم قرآنی در کشور یاد کردند./994/ب102/د

ارسال نظرات