۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۰۱۰۵۶
عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:

اقتدار و عظمت نظام اسلامی زمینه ساز افول قدرت آمریکا شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که اقتدار هسته ای ایران اسلامی با وحدت و همدلی ملت به دست آمده است، گفت: اقتدار و عظمت نظام اسلامی زمینه ساز افول قدرت آمریکا شده است.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده، استاد حوزه علميه آمل

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همزمان با روزملی فناوری هسته ای، ایران اسلامی را به عنوان هدایت‌گر قطب سلطه‌ستیزی و از آمریکا به عنوان رهبر قطب سلطه‌گری یاد کرد و اظهار داشت: قدرت ایران اسلامی امروز در سه سطح منطقه‌ای، جهان اسلام و بین‌المللی رو به افزایش است و این در شرایطی است که قدرت آمریکایی‌ها نیز رو به افول است.

 

وی با اشاره به این که امروز نظام اسلامی با حفظ استقلال خود، توانسته به بسیاری از علوم نوین جهان دست یافته و بی نیاز از کمک کشورهای غربی باشد، افزود: در صورتی که با روند موجود، ایرانیان بتوانند به کالاها و خدمات تولید داخل با دانش بومی دست یابند، به یقین در نگرش مثبت کشورهای جهان نسبت به ایران تأثیر گذار خواهد بود.

 

امام جمعه دابودشت آمل به تأثیر فناوری هسته ای بررشد سایر علوم اشاره کرد و گفت: با پیش روی کشور به سوی فناوری و دانش هسته ای، زمینه رشد و توسعه سایر علوم بیش از پیش فراهم می شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده، ادامه داد: دستیابی به دانش و فناوری هسته ای در ایران با توجه به افزایش جمعیت و نیازهای غذایی کشور و کاهش سرانه منابع آبی و فرسایش خاک امروزه یک ضرورت است.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تأکید بر این که با به کارگیری فناوری های نوین و در راس آنها فناوری هسته ای می توان با استفاده بهینه از منابع موجود، مسیر تأمین امنیت غذایی را برای جامعه امروز و نسل آینده هموار کرد و کشور را در زمینه تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک به خودکفایی رساند، بیان داشت: امروزه دستیابی به دانش هسته ای یک انتخاب لوکس و تشریفاتی یا محتاج دستور و اوامر بیگانان نیست بلکه یک ضرورت است و باید مسیر تحولات و پیشرفت دانشمندان جوان وطن را پاس داشت و آن را هموار و از آنها حمایت کرد.

 

وی با اشاره به این که یکی از ارکان توسعه اقتصادی در بخش های مختلف کشور، دانایی محوری و تلاش برای خودکفایی است، خاطرنشان کرد: دانش هسته ای فرآیند تحقق این اهداف را سرعت می بخشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل ایجاد مانع در فعالیت هسته ای ایران اسلامی را بهانه ای بیش ندانست و اظهار داشت: در حقیقت دشمنان برای ممانعت از رشد و تداوم حیات نظام اسلامی در تلاش هستند.

 

وی، به پیشرفت های علمی در نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: امروز نظام اسلامی با حفظ استقلال خود، توانسته به بسیاری از علوم نوین جهان دست یافته و بی نیازی از کمک کشورهای غربی باشد.

 

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: در صورتی که با روند موجود، ایرانیان بتوانند به کالاها و خدمات تولید داخل با دانش بومی دست یابد، به یقین بر نگرش کشورهای جهان نسبت به ایران تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه به نیروهای انسانی برای رشد و پیشرفت همه جانبه علمی کشور اظهار داشت: سیاست ها در کشور باید به گونه ای اجرا شود که نیروی انسانی به عنوان انرژی مولد و تولید کننده در کشور باقی بماند تا بدین طریق در آینده بتوان به دانش و فناوری های جدید دست یافت.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که در تاریخ ایران به دو قطب شرقی و غربی تقسیم شده بود که هریک در پی دستیابی به منافع خود بودند، خاطرنشان کرد: با پی ریزی نظام جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی، الگوی جدیدی از حکومت به جهانیان معرفی شد که اسلام و ولایت فقیه را مد نظر داشت و این اتفاقی غیرقابل تحمل برای سلطه گران دیکتاتور بود.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، با اصل نظام و ولایت فقیه مخالفند چرا که می دانند ولایت فقیه را به هیچ قیمتی نمی توان خرید و از مواضع حق طلبانه و خدا خواهانه رویگردان کرد.

 

وی با بیان این که تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی ایران حول محور اسلام و ولایت فقیه پابرجا است بهانه ها و دستاوردهای مختصمانه دشمن نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر مطمئن بودیم تحریم ها و تهدیدهای غرب غرب تنها به انرژی هسته ای مربوط می شود شاید تأمل می کردیم اما به یقین بحث تنها بر سر فناوری هسته ای نبوده و نیست./950/ت302/س

ارسال نظرات