۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۰۰۹۳۵
مدیرعامل موسسه جامعه القرآن کریم کشور خبرداد؛

فراگیری 300 هزار قرآن آموز در مراکز جامعة القرآن کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه جامعه القرآن کریم کشور گفت: 300 هزار قرآن آموز در مراکز جامعه القرآن کشور مشغول به فراگیری هستند.
رييس مرکز جامعه القرآن کشور

حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی، مدیر عامل مؤسسه جامعه القرآن کریم کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل گفت: مدارس متعدد قرآنی در مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی در کشور فعال است و در مجموع حدود 300 هزار قرآن آموز در مراکز جامعه القرآن و واحد آموزشی قرآنی مشغول به فراگیری هستند.

 

وی با بیان این که سالانه حدود 40 تا 50 شعبه قرآنی در کشور راه اندازی می شود، افزود: از این شمار تاکنون سی شعبه در استان مازندران راه اندازی شده و این استان در این بخش در کشور عملکرد خوبی داشته است.

 

مدیرعامل مؤسسه جامعه القرآن کریم کشور ادامه داد: با توجه به استقبال بسیار خوب مردم باید تلاش شود تعداد شعبات و امکانات و فضاهای آموزشی قرآنی در مناطق مختلف کشور از جمله شهر ها و روستاها افزایش یابد.

 

حجت الاسلام طباطبایی اضافه کرد: برای گسترش شعبات دارالقرآن در سراسر کشور با توجه به ارائه محتوای آموزشی از سوی این مؤسسه و وجود نیروی انسانی کافی، مشکلی وجود ندارد و به هر میزان که فضای آموزشی اختصاص داده شود، شعبه های جدید راه اندازی خواهد شد.

 

وی گفت: اگر زمین مورد نیاز برای احداث مدارس قرآنی در اختیار جامعه القرآن قرار بگیرد، می توانیم هزینه های ساخت آنها را از خیرین جمع آوری کنیم.

 

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: در مرکز تربیت مربی جامعه القرآن ماهانه 100 تا 200 مربی برای آموزش قرآن تربیت می شوند و زمانی که گواهینامه دریافت می کنند برخی از این افراد برای تبلیغ به شهرستان ها اعزام می شوند.

 

مدیرعامل مؤسسه جامعه القرآن کریم کشور از فعالیت بیش از 700 شعبه و واحد آموزشی زیر نظر این موسسه در کشور خبر داد.

 

حجت الاسلام طباطبایی بیان داشت: مؤسسه جامعه القرآن الکریم، با هدف ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد ارتباط هر چه عمیق تر و ماندگارتر نسل جوان با قرآن کریم، در خرداد ماه سال 77، هم زمان با عید سعید قربان، در شهر قم پایه گذاری شد و فعالیت قرآنی خود را از آغاز کرد.

 

وی ادامه داد: این مؤسسه جهت پیشبرد اهداف مقدس قرآنی و تربیت نسل حاضر و آینده با برنامه‌های آموزشی، اداری و مالی منظم و منسجم، دوره های آموزشی مختلفی در زمینه های حفظ، تفسیر،‌ مشاوره، مربی گری برای مقاطع سنی مختلف اعم از خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، خواهران و برادران،‌ تدارک دیده است./950/ت303/ب

ارسال نظرات