۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۱
کد خبر: ۲۰۰۶۹۲
یک کارشناس آمریکایی خبر داد؛

میزان فقر در آمریکا به بالاترین حد خود از قرن نوزده تاکنون رسیده است

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس آمریکایی اعلام کرد که میزان فقر در آمریکا به بالاترین حد خود رسیده و از قرن نوزدهم میلادی تاکنون بی‎سابقه بوده است.
بي خانمان آمريکايي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دان دیبار کارشناس آمریکایی در گفت وگو با شبکه خبری پرس تی وی اعلام کرد که میزان فقر و گرسنگی در ایالات متحده آمریکا به سطحی تاریخی رسیده و از قرن نوزده میلادی تاکنون بی سابقه بوده است.
 
این کارشناس آمریکایی گفت: فقر در ایالات متحده، با هر مقیاسی که محاسبه کنید، در بالاترین سطح خود قرار دارد و به حدی رسیده که نه تنها از زمان رکود بزرگ در اوایل قرن بیستم، بلکه از قرن نوزدهم میلادی تاکنون بی سابقه بوده است.
 
وی افزود: هم اکنون حدود 20 تا 25 درصد از مردم شهر نیویورک آمریکا برای سیر کردن شکم خود به کوپن های غذایی که دولت و سازمان های خیریه توزیع می کنند وابسته هستند.
 
دان دیبار خاطرنشان کرد: میزان بی خانمانی در آمریکا به بالاترین میزان خود از دهه 1930 میلادی تاکنون رسیده است.
 
وی تاکید کرد: ایجاد مشاغل جدید برای مردم آمریکا به کلی متوقف شده و از شش سال گذشته تاکنون روندی منفی را دنبال کرده است؛ این در حالی است که روندهای بلندمدت حتی چشم انداز به مراتب بدتری را نشان می دهد.
 
سال گذشته میلادی میزان بی خانمان ها در نیویورک به بالاترین حد خود از زمان رکود بزرگ رسید و شهروندان آمریکایی بسیاری از گرسنگی رنج بردند.
 
در حال حاضر نیز از هر پنج شهروند نیویورکی یک نفر به بانک های غذایی وابسته است تا بتواند غذای روزمره خود را تهیه کند.
 
آمارهای مربوط به فقر در شهر نیویورک در حقیقت تاکید کننده سایر آمارهایی است که حاکی از افزایش نابرابری درآمدی و کاهش جمعیت طبقه متوسط در آمریکا است./990/ب903/د
ارسال نظرات