۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۰۰۶۴۳

امام جمعه سیهات عربستان خواستار توجه بیشتر به والدین شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سیهات عربستان بر نیکی به پدر و مادر و ادای حق آنان تاکید کرد.
حجت الاسلام سيد حسن النمر الموسوي از علماي عربستان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن نمر امام جمعه سیهات عربستان روز گذشته در مسجد الحمزه بن عبدالمطلب با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حق و حقیقت دو مسأله بسیار سنگینی است که فقط انسان‎های بزرگ توان حمل آن را دارند. مردم در زمان اهل بیت (ع) از شناخت حق عاجز ماندند و نتوانستند درک کنند که حق با کیست تا از آن دفاع کنند.
 
وی افزود: عظمت و جایگاه حضرت زهرا (س) این قدر بالاست که اگر نبی اکرم (ص) به آن سفارش نمی‎کرد مردم بازهم باید به آن به احترام می‎گذاشتند.
 
این عالم عربستانی تصریح کرد: ظلم و ستمی که نسبت به این بانوی کریمه روا داشتند چنان زیاد بود که وی وصیت می کند، شبانه دفن شود و هیچ کس از محل قبرش اطلاع نداشته باشد.
 
وی جمعه آینده را روز نیکی به پدر و مادر دانست و بیان داشت: اکرام پدر و مادر حقی است که آیات و روایات بسیار نسبت به آن یاد آوری کرده است. پدر و مادر را نباید به فراموشی سپرد بلکه تا هنگامی که زنده هستند باید به آن‎ها کمک و هنگامی که از دنیا رفتند مایه خیر و برکت آن‎ها باشیم.
 
این عالم عربستانی با اشاره به حدیثی از کتاب اصول کافی مرحوم شیخ کلینی بیان داشت: نیکی به پدر و مادر در ردیف نماز واجب و جهاد در راه خدا قرار دارد. نماز عمود دین و جهاد از ضروریات دین محسوب می‎شود ولی نیکی به پدر بین این دو واجب قرار دارد./994/ب904/د
ارسال نظرات