۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۰۰۶۲۴
با امضای یک یادداشت تفاهم صورت گرفت؛

اتحاد مسلمانان و مسیحیان برای مبارزه با برده‎داری نوین

خبرگزاری رسا ـ واتیکان و دانشگاه الازهر مصر با امضای قراردادی تعهد کردند که با تمامی اشکال برده‎داری نوین در قرن بیست و یکم که پدیده کودکان کار یکی از آنها است مبارزه کنند.
امضاي تفاهم نامه ميان الازهر و واتيکان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان و مسیحیان دانشگاه الازهر مصر و واتیکان با امضای تفاهم نامه ای توافق کردند که برای مبارزه با اشکال برده داری نوین در قرن بیست و یکم مبارزه کنند.
 
پیروان اسلام و مسیحیت با امضای این تفاهم نامه تعهد کردند که به آزادی میلیون ها مرد، زن و کودک که در دنیای مدرن امروز به اجبار به عنوان خدمتکار، فاحشه، کودک - سرباز و کارگران مشاغل سخت کار فعال هستند، کمک کنند.
 
نمایندگان دانشگاه الازهر مصر با حضور در واتیکان این قرارداد همکاری را که بر اساس آن یک پروژه پنج ساله برای مبارزه با اشکال مختلف برده داری در قرن بیستم به اجرا گذاشته می شود، امضا کردند.
 
ترغیب گروه G20 که از بیست کشور اقتصادی برتر دنیا تشکیل شده به محکوم کردن برده داری نوین، ترغیب 50 شرکت تجاری بزرگ دنیا به از میان بردن برده داری در شبکه های مختلف تامین و تولید کالا و متقاعد کردن 160 دولت برای امضای توافقنامه هفت ساله سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری در برنامه های ضد برده داری در سطح جهان از جمله مواردی است که در تفاهم نامه امضا شده میان دانشگاه الازهر مصر و واتیکان به آنها اشاره شده است.   
 
حضور نمایندگانی از دانشگاه الازهر مصر در واتیکان از آن نظر اهمیت دارد که روابط این دو نهاد اسلامی و مسیحی در زمان پاپ بندیکت شانزدهم به تیرگی گراییده بود.
 
سازمان بین المللی کار تخمین زده است که برده داری نوین سالیانه 32 میلیارد دلار سود نصیب سودجویان می کند.
 
شرکت های آمریکایی و سایر کشورهای غربی با بهره کشی از کودکان و زنان نیازمند در کشورهای آسیای جنوب شرقی از پیشروان برده داری نوین در قرن بیست و یکم به شمار می روند./990/ب902/د
ارسال نظرات