۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۰۰۳۲۶
500هزار عزادار در حرم امام علی؛

هفته فاطمیه در نجف اشرف آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ هفته فاطمیه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور بیش از 500 هزار عزادار از سوی آستان قدس حسینی آغاز شد.
حرم امام علي(ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نجف اشرف و بارگاه ملکوتی امیرمومنان حضرت علی(ع) در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) غرق در مأتم و اندوه است.

 

خبرهای رسیده حاکیست بیش از پانصد هزار تن از دوستداران خاندان عصمت و طهارت در این حرم حضور یافته و شهادت حضرت زهرا(س) را به سوگ نشسته اند.

 

هیأت های عزاداری در چارچوب هفته فاطمیه در گوشه و کنار حرم مطهر امام علی(ع) به عزاداری می پردازند. بخش های مختلف آستان قدس علوی نیز با تشکیل هیأت های عزاداری در حال سوگواری هستند.

 

علی خضیری حجی، عضو دبیرخانه آستان قدس علوی در این باره گفت: دبیرخانه آستان قدس علوی بر اساس روایت های وجوب شادی در شادی اهل بیت(ع) و غم و اندوه در سوگواری آنان، برنامه های ویژه شهادت حضرت زهرا(س) را آغاز کرده و با خاندان عصمت و طهارت تجدید بیعت می کند.

 

خالد هادی شنون، رییس هیأت های عزاداری این آستان نیز تصریح کرد: این هیأت با همکاری سایر هیأت های نجف و سایر استان های عراق و همچنین با هماهنگی مسؤولان پلیس به عزاداری در هفته فاطمیه می پردازد.

 

وی با اشاره به اینکه این مراسم از ساعت هشت و نیم صبح تا ده شب ادامه دارد از حضور هیأت های عزاداری از استان های مختلف کشور و حتی خارج از کشور در این مراسم خبر داد.

 

حجت الاسلام ستار الجیزانی، رییس بخش دینی حرم امام علی(ع) هم خاطر نشان ساخت: خطیبان و مداحان برجسته در طول این هفته پس از نماز مغرب و عشا به سخنرانی و مرثیه سرایی می پردازند.

 

همچنین عزاداران و سوگواران دخت رسول خدا(ص) در بصره عراق نیز پیکر نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) را تشییع کردند./980/ب902/د

ارسال نظرات