۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۹۹۷۷۸
نویسنده جهان عرب:

آزادسازی فلسطین آرمان بزرگ حماس است

خبرگزاری رسا ـ یک نویسنده جهان عرب تصریح کرد: جنگ رسانه‎ای مصر علیه حماس هدف مطلوب خود را محقق ساخت؛ به گونه‎ای که دادگاه قاهره طی حکمی فعالیت‎های حماس در مصر را ممنوع اعلام کرد و به احتمال زیاد در گام بعدی محاصره این جنبش در غزه تشدید می‎شود.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر "عصام عدوان" نویسنده جهان عرب تاکید کرد: حماس یک جنبش مبارز فلسطینی است که به مبارزه با دشمن صهیونیستی در داخل فلسطین ایمان دارد، حماس به تقویت ظرفیت ها و پتانسیل های غیر نظامی و نظامی خود در داخل سرزمین های اشغالی اهتمام می ورزد، این جنبش ظرف 26 سال گذشته یعنی از زمان تاسیس تاکنون هیچ وقت درصدد انتقال منازعه خود با رژیم اشغالگر قدس به خارج از مرزهای فلسطین نبوده است.

 

وی افزود: حماس بارها آماج اقدامات سرکوبگرانه نظام مصر قرار گرفته است که نخستین آنها در جریان کنفرانس شرم الشیخ کلید خورد. هدف از برگزاری این اجلاس بلوکه کردن منابع مالی حماس بود. پس از آن رهبران حماس از اردن اخراج شدند و به دنبال آن رویکرد نظام سوریه در قبال این جنبش تغییر کرد.

 

عصام عدوان خاطرنشان ساخت: گذشت ایام ثابت کرد که آزاد سازی فلسطین و مبارزه با یهودیان هدف اصلی حماس است و این جنبش هرگز از مسیری که در پیش گرفته است، منحرف نخواهد شد.

 

وی یادآور شد: حماس هرگز تغییر نخواهد کرد، آنانی که فکر کردند که می توانند از این جنبش در جهت تحقق منافع و اهداف سیاسی خود بهره برداری کنند، همان کسانی است که تغییر رویه دادند، چرا حماس از درون متحول شود و چرا این جنبش موضع خود را در قبال اصول و آرمان های ملی فلسطینیان تغییر دهد.

 

این نویسنده ادامه داد: هنوز فلسطین آزاد نشده است و آوارگان فلسطینی به سرزمین خود بازنگشته اند، هنوز حقوق و سرزمین فلسطینیان به دست آنان بازنگشته است. یهودیان مسجد مبارک الاقصی را محاصره کرده اند، آنان شبانه روز در جهت یهودی سازی و شهرک سازی این مکان مقدس می کوشند.

 

وی اظهار داشت: به جای اینکه امت های عربی و اسلامی به مقابله با این غده سرطانی برخیزند، اکنون رو در روی حماس ایستاده اند، زیرا حاکمان امت می خواهند با دشمن همزیستی داشته باشند و حماس آنان را به یاد روزهای جنگ می اندازد. آنان به دنبال زنده ماندن هستند، ولی رهبران حماس به دنبال شهادتند.

 

عصام عدوان تأکید کرد: سران عرب می خواهند مقدرات ملت ها را برای تحقق منافع مادی خود تسخیر کنند. حال آنکه رهبران حماس می خواهند مقدرات امت را برای حفظ کرامت و مجد و عظمت این ملت تسخیر کنند. آنان به دنبال جلب رضایت آمریکا هستند، حال آنکه رهبران حماس به دنبال جلب رضایت خداوند متعال هستند . حماس خود را وقف خدمت به مساله فلسطین کرده است./982/ب103/د

ارسال نظرات