۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۹۹۷۴۳
پس از اقدام ریاض در درج نام جنبش الحوثی در فهرست تروریسم؛

حوثی‌ها: عربستان انقلاب یمن را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ جنبش الحوثی در پی اقدام ریاض مبنی بر درج نام این جنبش در فهرست گروه‌های تروریستی، اعلام کرد که عربستان انقلاب یمن را نشانه گرفته است.
عبدالسلام سخنگوي حوثي‌ها

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اقدام عربستان سعودی در قرار دادن برخی گروه‌ها و جنبش‌های اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی خشم جماعت الحوثی در یمن را برانگیخت و این جنبش اقدام ریاض را هدف قرار دادن انقلاب یمن توصیف کرد.


عربستان سعودی، جماعت الحوثی را در کنار جماعت اخوان المسلمین، القاعده، داعش و جبهة النصرة سوریه قرار داده و همه را در فهرست گروه‌های تروریستی معرفی کرده است.


این اقدام ریاض شگفتی بسیاری از تحلیلگران را نیز برانگیخته است زیرا در این تصمیم به طور مشخص اخوانی‌ها نشانه گرفته شده‌اند اما هیچ حرفی از حزب‌الله عراق که مسؤولیت شلیک خمپاره به سوی مرزهای عربستان را برعهده گرفته یا حزب‌الله لبنان به میان نیامده است.


در این میان حوثی‌ها قرار گرفتن خود در فهرست گروه‌های تروریستی عربستان سعودی را رد کرده و این اقدام را خصمانه توصیف کرده‌اند.


عبدالسلام سخنگوی حوثی‌ها اعلام کرد: ما این اقدام عربستان را به طور کلی رد می‌کنیم و معتقدیم که اتهام تروریسم باید به دشمن اسراییلی که تمام مقدسات اسلامی را زیر پا گذاشته و سرزمین فلسطین را اشغال کرده، وارد شود. این اعلام سعودی‌ها با تمام اصول حسن همجواری در تناقض است. ریاض در واقع انقلاب تغییر در یمن و انقلابیون از جمله حوثی‌ها را نشانه گرفته است.


وی اظهار داشت: ریاض با وجود انقلاب مردمی یمن و سقوط دولت عبدالله صالح همچنان برای خود در یمن حق قیمومیت قایل است./994/ب102/د

ارسال نظرات