۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۹۸۹۴۶

استعفای اسقف آلمانی موهن به مسلمانان پذیرفته شد

خبرگزاری رسا ـ رهبر کاتولیک‌های جهان، استعفای اسقف اعظم شهر کلن آلمان را که به‌دلیل توهین به مسلمانان هدف انتقاد قرار گرفته بود، پذیرفت.
واتيکان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پاپ «فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان، دیروز، نهم اسفندماه، استعفای «کاردینال مایسنر»، اسقف اعظم شهر کلن آلمان را که طی ماه‌های اخیر به‌ دلیل اظهارات جنجالی علیه مسلمانان، به شدت مورد انتقاد سازمان‌های اسلامی آلمان قرار گرفته بود، پذیرفت.

 

واتیکان با انتشار بیانیه‌ای کوتاه، اعلام کرد که رهبر کاتولیک‌های جهان، استعفای اسقف اعظم کلن را بر اساس ماده 401 قانون واتیکان پذیرفت.

 

بر اساس این قانون، استعفای اسقف باید به دلیل کهولت سن پذیرفته شود و کاردینال مایسنر هشتاد ساله نیز بر همین مبنا به خدمت خود برای کلیسای کاتولیک پایان داده است.

 

البته به‌نظر می‌رسد که خشم مسلمانان آلمان از اظهارات موهن این مقام وابسته به واتیکان در ارائه استعفای وی بی‌تاثیر نباشد چراکه دقیقا یک‌ ماه پس از محکومیت شدید سخنان توهین‌آمیز کاردینال مایسنر، خبر استعفای وی منتشرشد.

 

یادآور می‌شود، کاردینال مایسنر، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک شهر کلن، با بیان اظهاراتی غیرمنتظره مسلمانان و برخی از سیاستمداران آلمان را حیرت‌زده کرد. وی روز 24 ژانویه در جمع اعضای یک فرقه کاتولیک خطاب به آن‌ها گفته است: «من همیشه می‌گویم که یک خانواده شما برای من جای سه خانواده مسلمان را می‌گیرد.»

 

ویدئوی سخنان کاردینال مایسنر، که یکی از مهم‌ترین مقام‌های کلیسای کاتولیک آلمان است، در پایگاه اینترنتی حوزه‌ اعظم کلیسای کلن انتشار یافت. به‌ گزارش رادیوی متعلق به کلیسای جامع کلن، اسقف اعظم این سخنان را هنگام معرفی یک کتاب در جمع اعضای "جنبش کاتولیک نئوکاتخومنالر وگ" بیان کرده است که بسیاری از آن‌ها دارای حدود ده فرزند هستند.

 

اظهارات کاردینال مایسنر بیش از همه مراکز مربوط به مسلمانان را در آلمان حیرت‌زده و خشمگین کرد. "ایمان ماسیک" رییس شورای مرکزی مسلمانان آلمان به روزنامه "کلنر اشتات آنسایگر" گفت: «من معتقدم مایسنر با اظهارات خود درباره مسلمانان که شبیه اظهارات زاراتسین است، خواسته است بازنشستگی راحت خود را تضمین کند.»/982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات