۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۹۸۸۱۳
یکی از علمای عربستان:

ادعای انتشار اسلام با شمشیر کاملا باطل است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان وجود مبارک رسول اکرم (ص) را سبب انتشار اسلام دانست و بیان داشت که دین مبین اسلام با شمشیر گسترش پیدا نکرده است.
حجت الاسلام سيد محمد رضا سلمان از علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد رضا سلمان از علمای عربستان روز گذشته در جمع مردم شهر قطیف این کشور، با تاکید بر ضرورت حفظ ایمان و توجه به عالم غیب، بیان داشت: هر بنده‎ای، دو چشم دارد که یکی از آن در صورتش است که با آن دنیا را نظاره‎ می‎کند و دیگری در قلب او جای دارد که آخرت را با آن می‎نگرد.

 

وی ادامه داد: خیر رساندن به انسان‎ها با گشایش چشم قلب قابل انجام است. هیچ معلولی در جهان وجود ندارد مگر اینکه علت آن وجود داشته باشد، بنابراین هر حادثه‎ای در جهان معلول علتی است لذا انسان‎ها باید مراقب علت وجودی حوادث و مشکلات باشند.

 

این عالم عربستانی در بررسی ایمان به عالم غیب بیان داشت: غیب به معنای غائب بودن هر مسأله‎ای از مقابل حواس‎های انسانی است و در جا‎های بسیاری از قرآن از عالم غیب بحث شده است. عالم غیب با حواس‎های مادی قابل درک و لمس نیست بنابراین هر انسانی از لمس، شنیدن، دیدن، چشیدن و بویدن این عالم ناتوان است.

 

وی یکی از مهمترین مسائل فرهنگی و اسلامی را اعتقاد به عالم غیب دانست و تصریح کرد: بسیاری از آیه‎های قرآن کریم بر ایمان به عالم غیب تاکید کرده است و از انسان‎ها می‎خواهد که به این عالم ایمان داشته باشند.

 

سید محمد رضا سلمان، اسلام را دین فردی و اجتماعی خواند و عنوان کرد: برخی مدعی شده‎اند که اسلام با زور شمشیر منتشر شده است؛ این ادعای باطل متاسفانه حتی در اشعار تاریخی نیز وجود دارد.

 

وی علل گسترش اسلام بر روی زمین را وجود مبارک حضرت رسول اکرم (ص) دانست و خاطرنشان ساخت: حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت بود و با جنبه مهربانی خودش توانست امنیت و سلامت را در قالب اسلام حقیقی به مردم هدیه کند. مهربانی رسول اعظم (ص) در کتب آسمانی و سیره این پیامبر عظیم شان به خوبی نمایان است.

 

وی تمدن بشریت را به سمت پیشرفت خواند و گفت: گاهی در برخی از روستاها افرادی همانند شهید مصطفی مطهری وجود دارد که در بسیاری از شهرهای متمدن چنین افرادی را نمی‎توان یافت./994/ب902/د

ارسال نظرات