۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۹۸۴۶۲
حامد کرزی خواستار شد؛

همکاری دارالافتای مصر برای مبارزه با فتاوای تکفیری در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور افغانستان با ارسال نامه‌ای رسمی برای مفتی مصر، همکاری دارالافتای این کشور برای مبارزه با فتاوای تکفیری در افغانستان را خواستار شد.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر ظهر دیروز(چهارم اسفند) هیاتی از نهاد ریاست‌جمهوری افغانستان را به ریاست شمس‌الرحمن فروتای، مشاور حامد کرزی، رییس‌جمهور این کشور به حضور پذیرفت و در دیدار با این هیئت تقویت همکاری‌های دینی دو جانبه را بررسی کرد.


مشاور رییس‌جمهور افغانستان در این دیدار، نامه‌ رسمی حامد کرزی را که در آن همکاری دارالافتای مصر در زمینه مبارزه با فتواهای تکفیری و افراط‌گرایانه در افغانستان درخواست شده بود را به مفتی مصر تحویل داد.


در این نامه آمده است: علمای الازهر حامیان اندیشه اعتدال‌گرایانه و ضمانتی برای تقویت صلح اجتماعی در جوامع هستند.


ادامه نامه حاکی است: با توجه به فقدان اعتدال‌گرایی در افغانستان، فتاوای تکفیری و افراط‌گرایانه در این کشور افزایش یافته است و این مسئله می‌طلبد که الازهر و دارالافتاء مصر در این لحظه حساس از تاریخ افغانستان، وارد عمل شوند.


مفتی مصر نیز در دیدار با هیئت افغانی، آمادگی کامل دارالافتای مصر برای حمایت دینی از افغانستان را اعلام کرد.


در این دیدار، توافق مقدماتی به‌منظور اعزام علمای افغانستان به دارالافتاء مصر با هدف آشنایی با ساختار فتوا و نحوه مقابله با فتواهای افراط‌گرایانه صورت گرفت.
مشاور حامد کرزی نیز بر اهمیت نقش دارالافتای مصر در تقویت ارزش‌های اعتدال‌گریانه و نشر میانه‌روی اسلامی تأکید کرد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات