۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۹۸۴۲۳
آیت الله کعبی:

اقتصاد مقاومتی الگویی الهام بخش از اقتصاد اسلامی است/ حوزویان نظریه اقتصاد مقاومتی را تبیین کنند

خبرگزاری رسا‌ ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است را مبتنی بر اقتصاد اسلامی دانست و گفت: برای تحقق این امر حوزه‌های علمیه باید خطوط کلی اقتصادی اسلامی را مشخص کنند.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را بر پایه اقتصاد اسلامی ابلاغ فرموده‌اند، اظهار داشت: این سیاست‌ها الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام است بنابراین حوزه‌های علمیه باید خطوط کلی به منظور تحقق این امر، خطوط کلی اقتصاد اسلامی را مشخص کنند.

وی در تشریح نقش حوزه‌های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: حوزویان نظریه اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد اسلامی را باید برای آحاد مردم تبیین کرده و برای تبدیل این نظریه به عنوان یک گفتمان رایج، تلاش کنند؛ آموزش، تبلیغ، مطالبه از مسؤولان نظام و حمایت از اقتصاد مقاومتی، مشارکت حوزه‌های علمیه را می طلبد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه دارای ظرفیت‌های خوبی‌ است که می تواند آنها را برای استحکام بنای داخلی نظام و پیشبرد اقتصاد مقاومتی به ظهور و بروز رساند.

آیت الله کعبی درباره نقش رسانه‌های جمعی در این زمینه، گفت: در بند 21 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری این قشر را مورد خطاب قرار می دهند و تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی در محیط‌های علمی و رسانه‌ای تا حدی که گفتمانی فراگیر و رایج در سطح ملی شود، را از جمله وظایف آنان بر شمردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: رسانه‌ها باید نظریه اقتصاد مقاومتی را با زبان رسانه‌ای، ساده و به شکل فراگیر برای مخاطبان خود و اقشار گوناگون جامعه به خوبی تبیین کنند.

وی یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی را نقش آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: باید نگاه جهادی و مقدس به مقوله اتقتصاد مقاومتی داشت، این امر موجب می شود کار پیش برود؛ کار آفرینی، تشویق، همکاری‌های جمعی، توجه به نقاط کم درآمد و متوسط در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در این زمینه، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی باید بر پایه آموزه‌های انقلابی، اسلامی و با بهره مندی از همه ظرفیت‌های کشور محقق شود.

آیت الله کعبی افزود: برای طراحی الگوی اقتصادی علمی و بومی، استفاده از همه استعدادهای سرشار مادی و معنوی، ذخایر و منابع غنی و متنوع، زیر ساخت‌های گسترده، نیروهای انسانی متعهد، کارآمد و با عزم راسخ، بسیار ضروری است.

وی با بیان این که  ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نقطه عطفی در تحولات اقتصادی کشور خواهد بود، ابراز داشت: البته به شرط آن که به نحو مطلوب، با اجماع ملی و مشارکت‌ همگان، این سیاست‌ها به لطف الهی اجرایی شود؛ اقتصاد مقاومتی موجب حرکت مطلوب به سمت پیشرفت و عدالت خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین رشد اقتصادی مستمر و مطلوب را ثمره تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: بهره‌مندی از تمامی عوامل تولید، اشتغالزایی، استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی کاری، تقویت ارزش پول ملی، مهار گرایش‌های تورمی، تأثیر بر حل‌ آسیب‌های مزمن اقتصاد ایران و در نهایت پیشرفت کشور در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی از دیگر ثمرات آن است./928/ت302/ج

ارسال نظرات