۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۹۸۳۹۶
در تونس؛

همایش مبارزه با اندیشه‌ وهابی و معرفی جدیدترین اثر قاضی تمیمی در مقابله با وهابیت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس اقدام به برگزاری همایش مبارزه با اندیشه‌های وهابی و معرفی جدیدترین اثر قاضی «اسماعیل التمیمی»،‌ از مشایخ و دانشمندان دانشگاه الزیتونه و تحقیق و پژوهش «احمد الطویلی» کرد.
همايش مبارزه با وهابيت در تونس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس با حضور کارشناسان و نخبگان تونسی همایشی جهت معرفی کتابی گران قیمت تحت عنوان «المنح الالهیه فی طمس الظلاله الوهابیه» (کرامت الهی در از بین بردن و محو گمراهی‌ وهابیت) نوشته قاضی «اسماعیل التمیمی»،‌ از مشایخ و دانشمندان دانشگاه الزیتونه و تحقیق و پژوهش «احمد الطویلی» را برگزار کرد.

 

در این همایش «صادق رمضانی»، مدیر مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس در سخنانی به زندگی احمد الطویلی به عنوان یکی از محققان و پژوهشگران تحقیقات و پژوهش‌های اسلامی پرداخت و درباره کتاب توضیح داد که این کتاب پاسخی به رساله وهابیت است که در تونس منتشر شده است.

 

در این کتاب الطویل به تفاصیل به وهابیت پرداخته و اینکه این جریان تلاش دارد، شمال آفریقا را به تصرف خود درآورد، اما مشایخ و علمای الزیتونه با آن مقابله کردند و در رساله‌ها و مقالات بی‌شمار به مقابله با این جریان بپردازند و تمام ادعاها و اعتقادات جریان وهابیت درباره زیات قبور اولیا صالحین و تبرک به آنها را رد کند و در این خصوص به نظر شیوخ و علمای بزرگ الزیتونه مانند شیخ ابراهیم الریاحی،‌ صالح الکواش مناشو و أحمد ابن أبو الضیاف استناد جسته و تاکید شده که چنین آداب و رسومی در اسلام مباح است و برای اثبات هریک از سخنان خود به قرآن و سنت و سیره نبوی استناد کرده‌اند.

در ادامه حاضران بحث و مناقشه‌هایی را در این خصوص انجام دادند که سیاست مخفیانه دعوت به وهابیت از زمان شکل گیری و تاسیس با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس در ارتباط بوده و به منافع صهیونیستی خدمت می‌کرده است.

 

شرکت کنندگان در این همایش بر لزوم مقابله با چنین معتقدات و باورهای دروغین که دشمنان اشاعه دهنده آن هستند، تاکید کردند./980/ب102/د

ارسال نظرات