۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۱۹۸۳۸۸

کتابی تازه درباره اندیشه، سلوک و رفتار سیاسی امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ کتاب «امام خمینی رحمةالله علیه؛ مردی در انتهای افق» نوشته یعقوب توکلی با موضوع اندیشه، سلوک و رفتار سیاسی حضرت امام منتشر شد.
کتاب امام خميني رحمةالله عليه؛ مردي در انتهاي افق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «امام خمینی رحمةالله علیه؛ مردی در انتهای افق» درباره اندیشه، سلوک و رفتار سیاسی امام خمینی نوشته یعقوب توکلی، تاریخ‏نگار و عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

 

نویسنده در مقدمه کتاب می نویسد: «پدیده تاریخی و شگرف انسانی امام خمینی معما و راز ناگشوده‏ای است که بسیاری از محققان و فرزانگان را در فهم خود به تحیّر نشانده است.

 

سید روح‏الله مصطفی معروف به حاج آقا روح‏الله که در جریان رهبری نقلاب اسلامی ایران نایب‏الامام خمینی و سپس به امام خمینی نام برده شده است، شخصیت فقهی، فلسفی و عرفانی بزرگی است که نمی‏توان برای او هماوردی در هوشمندی و فراست و تیزبینی بی‏بدیلش در جهان اسلام یافت. از سوی دیگر قدرت ایجاد روح معنویت و تبعید این شخصیت بزرگ که موجد و موجب ایجاد و استمرار آن شد، همانندی در میان عارفان و فقیهان و متکلمان جهان اسلام ندارد. حاج آقا روح‏الله علاوه بر شهامت انقلابی و جسارت تاریخی، نه تنها اَبَرمرد تخریب یک سیستم حاکم فاسد بود، بلکه شاهکار تأسیس یکی از نوین‏ترین مدل‏های حکومتی مبنی بر اجتماع اندیشه دینی و مردم‏سالای سیاسی را در کارنامه درخشان حیات خود بر جای گذاشت.»

 

این کتاب از یازده مقاله، گفتار و گفتگوی این نویسنده و تاریخ‏نگار برجسته تشکیل شده است: «حکومت اسلامی و اندیشه دیرین سیاسی در آراء امام خمینی»، «حجاریان، حضور و عندالاقتضایی بودن امام خمینی»، «15 خرداد؛ نقطه اوج و شکوفایی نهضت اسلامی»، «مدل حکومتی امام خمینی؛ از دیروز تا امروز»، «اسلام علیه اسلام؛ مولفه های اسلام ناب و اسلام آمریکایی از منظر امام خمینی»، «مدیریت بحران امام خمینی و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی»، «امام خمینی و تخریب فراماسونری»، «نقدی بر خاطرات آیت‏الله منتظری درباره اعدامهای سال 67»، «سقوط و فتح خرمشهر از منظر امام خمینی»، «عصر روح‏الله؛ میزگردی با حضور دکتر یحیی فوزی»، «امام خمینی؛ فقیه یا فیلسوف: گفتگو با دکتر عماد افروغ».

 

کتاب «امام خمینی رحمةالله علیه؛ مردی در انتهای افق» در زمستان 1392، 248 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 6500 تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

 

دکتر یعقوب توکلی، عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه معارف اسلامی و مدیرگروه سابق تاریخ و تمدن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری است که دفتر نشر معارف کتاب «راز درخت سیب» را پیش از این از وی منتشر کرده بود. «اسلامگرایی در مصر» و «دو نظریه درباره تروریسم و فداکاری»، «خاطرات علی امینی»، «خاطرات جهانگیر تفضلی» و «کنکاشی در تاریه نگاری معاصر ایران» از دیگر آثار این نویسنده و پژوهشگر است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

 

برای تهیه کتاب از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212)، دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) پاتوق کتاب قم(تلفن 37735451)، پاتوق کتاب شیراز (تلفن 07112344615)، پاتوق کتاب مشهد (تلفن 05112220119)، پاتوق کتاب کرمانشاه(تلفن 08317238411)، پاتوق کتاب کرمان (تلفن 03412231466) و پاتوق کتاب رشت (تلفن 01313220697) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کنید./913/د102/ق

ارسال نظرات