۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۹۸۱۹۳

امام جمعه احساء عربستان بر لزوم مراعاتت شرایط تقیه تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه احساء عربستان بر ضرورت دوری از سخنان بیهوده که سبب افزایش مشکلات و ضربه به وحدت مسلمانان می‎شود، باید دوری کرد.
امام جمعه احساء عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم سلمان امام جمعه احساء عربستان روز گذشته طی مراسمی در جمع مردم این شهر بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی تاکید کرد و گفت: حفظ وحدت و کمک مردم به یکدیگر در کشور‎های اسلامی سبب نابودی فتنه و نفاق می‎شود.


وی با انتقاد از افزایش فتنه و نفاق در کشورهای منطقه بیان داشت: برخی با گسترش فتنه و اختلافات مذهب و طایفه‎ای درپی ضربه اسلام هستند.


این عالم عربستانی با اشاره به احادیث ائمه معصوم (ع) عنوان کرد: در احادیث و روایات بسیاری از اهل بیت(ع) بر افزایش روابط و حفظ عقاید و اصول مذهبی سفارش شده است.


وی در ادامه سخنان خود به بررسی جایگاه و احکام تقیه در اسلام پرداخت و گفت: تقیه برای دفع ضرر شخصی و عمومی از جانب اهل بیت(ع)  بسیار سفارش شده است ولی این حکم دارای زمان، مکان و موضوع مشخصی بوده که با تشخیص شخصی قابل اجرا است.


امام جمعه احساء ادامه داد: مسلمانان باید از سخنان و جدل‎های بیهوده پرهیز کنند زیرا سبب ضربه  به وحدت اسلامی می‎شود.


وی جدل و مباحثه را دارای اصول و قوانین خواند و تصریح کرد: سخن پراکنی و جدل‎های بهیوده بدون در نظر گرفتن مسائل دین و ملی سبب ایجاد مشکلات بسیاری می‎شود.


این عالم عربستانی افزود: مشکلات و مسائل بسیاری در محافل، دانشگاه، مدارس و جامعه وجود دارد که باید به جای افزایش، آنان را رفع کرد./994/ب903/د

ارسال نظرات