۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۹۷۶۱۰
حجت الاسلام مسیح مهاجری:

اخلاص امام راحل رمز پیروزی در مبارزه با ستم‌شاهی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با تأکید براین که اخلاص امام راحل ایشان را به سوی اطمینان نفس پیش برد، گفت: وقتی که امام خمینی(ره) به این مقام رسیدند توانستند انقلاب را با آن عظمت و مخاطرات هدایت کنند.
تجليل از جايگاه انقلابي و مبارزاتي آيت الله نظري تجليل از جايگاه انقلابي و مبارزاتي آيت الله نظري تجليل از جايگاه انقلابي و مبارزاتي آيت الله نظري تجليل از جايگاه انقلابي و مبارزاتي آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسیح مهاجری، مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی دوشنبه شب در جشن دهه مبارک فجر و تجلیل از مقام انقلابی و مبارزاتی آیت الله نظری خادم الشریعه در ساری با گرامیداشت ایام الله دهه فجر به خصوص نیت و ایمان بالای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام راحل یک روحانی بدون هیچ سلاح و پشتوانه خارجی تنها با یک قم توانست یک رژیم تا دندان مسلح را از پای درآورد و پشتیابانان این رژیم را از این کشور خارج و کشور را در اختیار مردم قرار دهد.

 

وی استقلال و آزادی را بزرگ ترین نعمت انقلاب برای ملت ایران دانست و افزود: اگر در ایران مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز داشته باشیم، اما این افتخار را داریم که از 22 بهمن 57 تا به امروز مسؤولان ایران از هیچ مقام خارجی دستور نگرفته اند و مستقل عمل کردند.

 

حجت الاسلام مهاجری ادامه داد: ممکن است اشتباهاتی نیز وجود داشته باشد، اما آن چیزی که اهمیت دارد این است که ایران اسلامی این افتخار را دارد که مستقل است.

 

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به این که امروز ایران اسلامی در علوم پزشکی، صنعتی و نظامی از پیشرفت های قابل توجهی برخوردار است، گفت: علیرغم همه تهدید ها و تحریم های آمریکایی ها موشک بالستیک برد بلند زمین به زمین با تکیه بر توان داخلی امروز با موفقیت آزمایش شد و این به معنای استقلال و تکیه بر توان داخلی است و این را از اخلاص امام راحل بدست آوردیم.

 

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به این که در تاریخ اسلام علما و مراجع بسیاری برای دفاع از اسلام پا به عرصه گذاشتند، گفت: اما تنها امام راحل توانست این کشور را از زیر چنگال حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی رهایی دهد.

 

حجت الاسلام مهاجری با بیان این که ملت ایران همواره حضوری حماسی در صحنه های مختلف این انقلاب داشتند، گفت: راهپیمایی 22 بهمن به حتم تجلی حضور ملت در دفاع از آرمان های انقلاب و راحل است.

 

وی با اشاره به این که امام راحل فانی و ذوب در خدا و اسلام بود، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر قلب ها حکومت داشتند و همانند برخی رهبران کشورهای جهان حکومت نظامی نداشتند.

 

حجت الاسلام مهاجری با بیان این که با بیان این که امام خمینی(ره) در اوح قدرت معنوی و ظاهری در برابر بزرگان به ویژه مراجع عظام تقلید تعظیم و تکریم ویژه ای داشتند، ادامه داد: امام راحل همواره با رفتار خود با مراجع تقلید بر ضرورت تکریم جایگاه این بزرگان از سوی جامعه تأکید می کردند.

 

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با تأکید براین که اخلاص امام راحل ایشان را به سوی اطمینان نفس پیش برد، گفت: وقتی که امام خمینی(ره) به این مقام رسیدند توانستند انقلاب را با آن عظمت و مخاطرات هدایت کنند.

 

وی ادامه داد: امام راحل در هر حال خود را متکی به خدا می دانست و حتی در زمان برگشت به میهن اسلام در پاسخ به خبرنگاری که در خصوص حسشان در خصوص بازگشت و پیروزی پرسیده بود بسیار خونسرد و عادی بودند، افزود: این اوج اعتماد امام راحل به خداوند و اخلاص ایشان رمز پیروزی امام راحل است.

 

حجت الاسلام مهاجری بالاترین نعمت برای ملت ایران ایران را آزادی، استقلال متکی بر اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) این نعمت بزرگ را به ملت ایران هدیه کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مردم سوادکوه در همراهی با نهضت امام راحل اشاره کرد و گفت: مردم قبل از پیروزی انقلاب به سوادکوه نگاه خاصی داشتند، اما پیروزی نهضت امام موجب شد تا مردم سوادکوه واقعیت خود را به خوبی نشان دهند.

 

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی ادامه داد: همراهی مردم سوادکوه با امام راحل ونهضت انقلاب تا جایی پیش رفت که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامه ای که در پاسخ به نامه آیت الله نظری نوشتند از مردم سوادکوه با احترام و تکریم یاد کردند.

 

وی با بیان این که همراهی مردم سوادکوه با امام راحل و انقلاب در آن روزها بسیار نقش آفرین بود، گفت: مردم سوادکوه باید برای زنده نگه داشتن انقلاب و نام امام راحل هر چه در توان دارند انجام دهند./950/پ202/س

ارسال نظرات