۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۹۶۹۶۶
یکی از علمای عربستان:

برداشت غلط از سیره پیامبر خطری جدی برای جوانان است

خبرگزار رسا ـ یکی از علمای عربستان پیامبر اعظم(ص) را نعمت الهی دانست و بیان داشت: کج فهمی و برداشت غلط از سیره پیامبر(ص) خطری جدی برای جوانان است.
شيخ عبدالله النمر از علماي شيعه عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله النمر از علمای شیعه عربستان در جمع کثیری از نمازگزاران مسجد رسول اعظم (ص) شهر سیهات با اشاره به آیه 157 سوره اعراف گفت: ما از پیامبری پیروی می‎کنیم که نامش در تورات و انجیل ذکر شده و در این کتاب‎های الهی به بعثت این پیامبر عظیم الشان بشارت داده است.


وی افزود: حضرت محمد (ص) هدیه‎ای الهی است که خداوند آن را به بشریت اعطا کرد. همه کتاب‎های الهی این پیامبر را خاتم رسول و نبی معرفی کرده‎اند.


این عالم شیعه عربستان با اشاره به احادیثی از رسول اکرم (ص) تصریح کرد: در هنگامی که حضرت آدم (ع) در حال خلقت بود حضرت محمد (ص) به نبوت مبعوث شده بود. پیامبر اسلام (ص) آخرین مبعوث و اولین برگزیده جهان هستی است. وجود حضرت رسول اعظم (ص) برکتی از جانب خداوند به انسان‎ها است.


وی ضمن تفسیر آیه 7 سوره ابراهیم «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ» تصریح کرد: منظور از شکرگذاری و افزایش نعمت، ارزانی داشتن هدایت الهی است.


این عالم عربستانی حضرت محمد (ص) را معلم و پیامبر همه مخلوقات همانند ملائکه دانست و بیان داشت: همه مخلوقات خداوند از نور و وجود حضرت رسول اکرم (ص) استفاده می‎کنند.


حجت الاسلام نمر وجود پیامبر اعظم (ص) را فراتر از ماده بیان کرد و گفت: وسعت وجودی رسول اکرم (ص) این قدر بزرگ است که محدود به این جهان هستی نمی‎شود.


وی در پایان از جوانان خواست که به شریعت و سیره رسول اعظم (ص) تمسک جویند و ادامه داد: عدم علم نسبت به سیره رسول اکرم (ص) و برداشت‎های اشتباه از سخنان ایشان یکی از خطرناک‎ترین مسائلی است که جوانان را تهدید می‎کند./994/ب902/د

ارسال نظرات