۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۹۶۸۷۲

کارشکنی صهیونیست‌ها در پخش اذان حرم ابراهیمی

خبرگزاری رسا ـ نیروهای رژیم صهیونیستی در ماه گذشته 49 بار از پخش اذان حرم ابراهیمی در الخلیل به بهانه «اذیت شدن» شهرک‌نشینان یهودی ممانعت به عمل آوردند.
مسجد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تیسیر ابوسنینه، مدیر دفتر وزارت اوقاف فلسطین در الخلیل گفت: نیروهای رژیم اسرائیل در الخلیل در جنوب مناطق اشغالی کرانه باختری به طور مرتب از پخش اذان از حرم ابراهیمی ممانعت می‌کنند.

 

وی افزود: آن‌ها پخش اذان را به این بهانه که نوای آن، شهرک‌نشینان یهودی را  در بخش دیگری از مسجد که از سوی نیروهای اسرائیلی به اشغال درآمده، از انجام اعمال عبادیشان باز می‌دارد، ممنوع می‌کنند.

 

ابوسنینه اقدامات متجاوزانه رژیم اسرائیل علیه اماکن مقدس فلسطینیان را محکوم کرد.

 

شهر الخلیل به دلیل حضور صدها شهرک‌نشین اسرائیلی که بسیاری از آن‌ها خانه‌های فلسطینیان را به صورت غیر قانونی اشغال کرده و آنان را از محل سکونتشان آواره کردند، صحنه درگیری‌های متعددی است. شهرک‌نشینان اسرائیلی از سوی هزاران نظامی مستقر در این منطقه محافظت می‌شوند.

 

در نتیجه معاهده سال 1997 الخلیل به دو بخش تقسیم شد و یک بخش تحت کنترل اسرائیل درآمد. این بخش که منطقه اچ2 نامیده می‌شود، شامل شهر باستانی الخلیل و حرم ابراهیمی است. حرم ابراهیمی نیز از سوی اسرائیلی‌ها تفکیک شد و در بخش یهودی آن کنیسه‌ای ایجاد شد.

 

از زمان آغاز اشغال سرزمین‌های فلسطینیان در سال 1967 تاکنون صدها هزار شهرک‌نشین اسرائیلی بر خلاف مقررات بین‌المللی در مناطق اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی ساکن شده‌اند./982/ب103/د

ارسال نظرات