۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۹۶۵۳۷
روزنامه السفیر:

لبنان در آستانه مرحله بسیار خطرناکی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه السفیر چاپ لبنان نوشت این کشور در آستانه مرحله بسیار خطرناکی قرار دارد و این امر آماده‌باش دستگاه‌های امنیتی را ایجاب می‌کند.
انفجار بمب در لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک منبع امنیتی امروز به روزنامه السفیر گفت: دستگاه‌های امنیتی اخیرا گزارش‌های امنیتی را دریافت کردند که هشدار می‌دهد کشور در آستانه مرحله بسیار خطرناکی قرار دارد و این امر بالاترین میزان هوشیاری و آماده‎ باش دستگاه‌های امنیتی برای مقابله برخی موارد غیرعادی و استثنایی را می‌طلبد که به منطقه شمالی بقاع محدود نشده بلکه در چند منطقه به‎ویژه در برخی محل‌های پرجمعیت در نواحی بیروت و جنوب گسترش یافته است.


این منبع درباره تلاش برای طرف‌های تندرو برای به چالش کشیدن ارتش در چند منطقه هشدار داد و گفت: برخی وابستگان نظامی غربی نگرانی خود را درباره عملیات تروریستی اخیر در لبنان و آزادی عمل شبکه‌های تروریستی در برخی مناطق لبنان ابراز داشته و هشدار داده‌اند که گسترش آتش سوریه به سمت لبنان بیش از هر زمان دیگری این کشور را تهدید می‌کند.


از سوی دیگر، این منبع همچنین وجود هرگونه مانع برای تاخیر در استفاده از کمک سه میلیاردی عربستان به ارتش لبنان را رد کرد و گفت: ارتش اولویت‌های خود را ترسیم خواهد کرد که این اولویت مسلح کردن و تجهیز ارتش تنها نیست بلکه تامین امنیت مرزها و مسایل فنی و لجستیکی است و از این مبالغ و تسهیلات فرانسه استفاده خواهد شد.


فرمانده ارتش لبنان هم اکنون برای بحث درباره کمک مالی سه میلیاردی عربستان در این کشور به سر می‌برد.


دولت سعودی اخیرا اعلام کرد که سه میلیارد دلار کمک مالی در اختیار ارتش لبنان قرار می‌دهد.


بر این اساس، قرار است ارتش لبنان سه میلیارد دلار سلاح از فرانسه خریداری کرده و سعودی‌ها پول آن را پرداخت کنند.


ارتش لبنان اخیرا ماجد الماجد سرکرده سعودی گروه تروریستی عبدالله عزام را که مسؤولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفت، دستگیر کردند.


وی چند روز بعد از دستگیری به طور مشکوکی مُرد و جسدش به سرعت تحویل عربستان شد.


عربستان سعودی همزمان با دستگیر شدن ماجد الماجد اعلام کرد که این سه میلیارد کمک مالی را در اختیار ارتش لبنان قرار می‎دهد.


برخی منابع گفتند که ماجد الماجد با بندر بن سلطان رییس دستگاه امنیت سعودی در ارتباط بود و عربستان تلاش کرد تا با این کمک سه میلیاردی در واقع ماجد الماجد را پیش از اینکه زبان به اعترافات خطرناک و مهم بازکند، تحویل بگیرد./994/ب102/د

ارسال نظرات