۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۹۶۴۷۲
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

مجالس شهدا محفلی برای جمع آوری توشه آخرت است

خبرگزاری رساـ نقدی در یادواره ملی سردار شهید حسن غازی و 1086 شهید ورزشکار استان اصفهان گفت: مجالس شهدا محفلی برای جمع آوری توشه آخرت است.
سردار نقدي، رييس بسيج مستضعفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره ملی سردار شهید حسن غازی و 1086 شهید ورزشکار استان اصفهان که شامگاه "10 بهمن" برگزار شد، با بیان اینکه مجالس شهدا محفلی برای جمع آوری توشه آخرت است، گفت: همه ما پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را مدیون خانواده های شهدا هستیم.

نقدی خاطر نشان کرد: خانواده های شهدا در دو حماسه به این نظام و انقلاب خدمت کردند، یکی تربیت فرزندانی پاک و الهی بود که صادقانه جنگیدند و دیگری استقامت در مسیر شهدا و عقب نشینی نکردن از راه شهدا بوده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی موجب شد مردم ما افتخارات بزرگی در تاریخ بیافرینند و همه ما مهمان کرامت و لطف شهدا هستیم چرا که عزت، استقلال، شرافت، مجد و عظمت جمهوری اسلامی ایران مدیون شهداست.

نقدی افزود: شهدا با دست خالی به میدان مبازه با رژیم طاغوت پهلوی رفتند و کشوری را که 50 هزار مستشار آمریکایی بر همه امور آن سیطره داشتند، نجات دادند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه همانطور که دیروز با شکستن خطوط دشمن پیروزی تحقق یافت امروز نیز رسیدن به این پیروزی شدنی است، گفت: در زمانی که تمام دنیا پشت سر صدام ایستادند تا ایران را از پا در بیاورند، همین شهدا با دست خالی مقابل همه ابر قدرتها یک تنه ایستادند و این اتمام حجتی برای ماست که از این شهدای بزرگ درس بگیریم و با این صف آرایی های جدید دشمن مقابله کنیم.

وی توجه به ارزش‌ها و فرهنگ ناب اسلامی و اخلاقیات را راه گشای  بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی و جامعه ورزشی دانست و در بیان فضائل شهید غازی گفت: عظمت روح این شهید به حدی است که انسان را مبهوت می‌کند.

وی اظهار داشت: ملت ایران به اسلام تمسک جسته است، و هرگز الگوهایی که کوس رسوایی آنها امروز در جهان به صدا درآمده است را نمی‌پذیرد، استکبار جهانی به خیال خود می خواهد این انقلاب بزرگ را در خود هضم بکند اما باید بدانند که این ملت تسلیم شدنی نیستند و الگوهای غربی برای زندگیشان را نمی پذیرند چرا که الگوی آنان اسلامی است که  شهدا مسیر آن را به ما نشان دادند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: شهید غازی هرچند فوتبال که یک ورزش از یک فرهنگ غریبه است را بازی می کند، ذره ای از فرهنگ باطل غربی را نمی پذیرد و از آنها پیروی نمی کند.

وی با اشاره به این مطلب که در مقابل مقام بلند این شهید بزرگوار سر تعظیم فرود می آورم، اظهار داشت: ورزش عرصه جوانمردی، تقویت جسم و روح، تقویت ایمان، دوست داشتن و احترام گذاشتن به همدیگر است ولی امروز برخی فرهنگهای وارداتی در ورزش ما ریشه دوانده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به روح بلند و عظمت و جوانمردی سردار غازی، گفت: زمانی که آن شهید بزرگوار در دانشگاه مشغول تحصیل در رشته پزشکی بود و در اردوی تیم ملی هم دعوت شده بود، مستطیل سبز و دانشگاه را کنار گذاشت و به خواست خود به جبهه رفت.

وی افزود: امروز در ورزش ما حرکت های عجیب و غریب، بد اخلاقی، دوری گزیدن از اخلاق اسلامی، سرگرم سازی مردم با رسانه های زرد و معامله گری افراد به اندازه پولشان وجود دارد.

وی با بیان این که امروز ما مأموریت بزرگی برای ایجاد تمدن اسلامی داریم، اظهار داشت: برگزاری این یادواره ها فرصت های مناسبی برای دریافت الگوی منحصر به فرد تمدن اسلامی است.

نقدی خطاب به ورزشکارن گفت: ما نباید در الگوهای غربی غرق شویم، ما ارزش های خود را داریم و در ورزش شهید غازی ارزش ماست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کسی که با فرهنگ شهید غازی به سراغ ورزش برود، هیچ موقع آلوده به مسائل امروز ورزش نخواهد شد و این حتاکی های امروز ورزش صورت نخواهد گرفت.

گفتنی است این یادوراه شامگاه "10 بهمن" در سالن کوثر مجموعه ورزشی شهدای ارتش با حضور مسؤولین، مدیران استان  فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدا برگزار و از کتاب شقایق عاشق و تمبر یادبود شهید غازی رونمایی شد و همچنین از پدر شهید غازی و تعدادی از خانواده های شهدای ورزشکار از جمله خانواده دو شهید ارمنی تجلیل شد./939/پ202/ج

 

ارسال نظرات