۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۱۳۹
امام جمعه احساء عربستان:

اخلاق و زبان نیک در ارتباط اجتماعی مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه احساء عربستان با ضرورت توجه به اخلاق اسلامی گفت: اخلاق و زبان نیک در ارتباط اجتماعی مؤثر است.
حجت الاسلام سيد هاشم سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم السلمان، امام جمعه احساء عربستان، در جمع نمازگزاران مسجد الرسول (ص) این شهر با اشاره به آیه 159 سوره آل‎عمران قرآن کریم گفت: انسان به طور فطری، شخصیتی اجتماعی است و برای برطرف کردن این نیاز فطری احتیاج به تعامل و ارتباط با انسان‎های دیگر دارد.


وی افزود: ارتباط اجتماعی یکی از نیاز‎هایی است که بر اساس محبت و ایجاد علاقه باید پایه گذاری می شود و این ارتباط هیچ‎گاه با تندی و بداخلاقی به صورت صحیح شکل نمی‎گیرد.


این عالم عربستانی در این رابطه به سیره اخلاقی رسول اکرم (ص) اشاره کرد و بیان داشت: خداوند در قرآن کریم به پیامبر اسلام (ص) فرموده است که «به برکت رحمتى از جانب خداوند با آنها (امت خود) نرمخو شدى، و اگر بد خلق و سخت‎دل بودى حتما از دورت پراکنده مى‏شدند. پس، از آنها درگذر و برایشان آمرزش طلب و در کارها با آنان مشورت نما، و چون تصمیم گرفتى بر خدا توکل کن، که بى‏تردید خداوند توکل کنندگان را دوست دارد.»


وی بر طهارت زبان نیز تاکید کرد و ادامه داد: هر شخصی در ارتباط با دیگران باید طهارت زبان داشته باشد یعنی استفاده از کلمات ناپسند دوری کند.


حجت الاسلام سلمان ادامه داد: سخن و رفتار نیک هنری است که در ارتباط اجتماعی بسیار ضروری است.


وی خواستار مطالعه سیره نبی اکرم (ص) و عمل به آن شد و تصریح کرد: هر شخصی باید حق خدا، انسان‎های دیگر، دوستان، همسایه، خانواده و فامیل خود احترام بگذارد.


این عالم عربستانی در پایان از همه مسلمانان خواستار که دنیا را برای آخرت و آخرت را برای دنیا رها نکنند و از افراط و تفریط دوری و به اصلاح جامعه بپردازند./994/ب903/د

ارسال نظرات