۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۹۶۰۴۸
یکی از علمای سنی لبنان:

شعار مظلومیت اهل سنت در لبنان دروغی بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ یک عالم سرشناس اهل تسنن لبنان شعار «مظلومیت اهل سنت» در لبنان را که از سوی تکفیری‌های تروریست در عراق سر داده می‌شود، دروغ بزرگ و بی‌ارزش توصیف کرد.
شيخ ماهر حمود

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن لبنان در جدیدترین اظهارات خود تاکید کرد: شعار بی‌پایه و بی‌اساس مظلومیت اهل تسنن، ما را گرفتار آتش فتنه فرقه‌ای کرده و جوانان ما را در مسیری پوچ و بیهوده، به کام مرگ می‌برد.

 

وی افزود: در گذشته برخی نظام‌های انقلابی خود را به اتحاد شوروی به عنوان دوست و متحد ملت‌های عربی در برابر صهیونیست‌ها مرتبط ساختند، اما دیری نپایید که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی فرا رسید و عمر بلوک سوسیالیستی به سر آمد، به این ترتیب ناامیدی‌ها و سرخوردگی‌های ملت‌های عربی روی هم انباشته شد و به تدریج نسلی جدید بر ویرانه‌های ناشی از شکست‌های عربی شکل گرفت.

 

حمود ادامه داد: اما این نسل جدید، ایمانی به مقاومت و جهاد نداشت و به دنبال آشتی با رژیم صهیونیستی به هر قیمت ممکن بوده و الگوی آمریکایی را برای زندگی عادی و سیاسی پسندید؛ این نسل، آینده فردی، ثروت‌اندوزی و منافع شخصی را مبنای فعالیت های خود قرار داد و مقوله انقلاب و جهاد را تقریبا از یاد برد.

 

مفتی سابق اهل سنت لبنان با بیان این که در گرماگرم این تحول عربی، انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفت و این انقلاب پرچم آزادی فلسطین را برافراشت، گفت: از آن پس ایران و نسل‌هایی که در دامن انقلاب اسلامی پرورش یافتند، همواره در مسیر تحقق این امر گام برداشتند و مقاومت اسلامی لبنان پیروزی‌هایی را محقق کرد که حتی ارتش‌های بزرگ عربی از تحقق آن عاجز ماندند.

 

شیخ ماهر حمود اظهار داشت: این پیروزی‌ها از سوی مقاومت در غزه ادامه یافت و در آنجا پیروزی‌هایی نیز در کارنامه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها ثبت شد که اگر شواهد و قرائن ملموس و مشهود نبود، باور کردن آن دشوار بود.

 

وی افزود: با وجود تمام این مسائل، کسانی که به دنبال تفرقه و ایجاد اختلافات مذهبی هستند، توانستند در این مسیر پیش بروند و به این ترتیب نسلی ظاهر شد که ایران را براساس مذهب و قومیت و نه بر اساس دستاوردهای جهادی و سیاسی که بر هیچ انسان منصفی پوشیده نیست، ارزیابی می‌کند؛ بنابراین فتنه و تنش‌های مذهبی شعله‌ور شد تا دستاوردهای واقعی شیعیان را که جز سود و منفعت برای امت اسلام نبوده، در حصار قرار داده و آن را مجموعه‌ای از توطئه‌های شیعه علیه سنی جلوه دهد.

 

این عالم لبنانی گفت: گروه ضاله‌ای که در این مسیر گام برداشتند، با جنجال‌آفرینی وانمود کرده‌اند که شیعیان در صدد سیطره بر امور و گسترش تشیع در جهان اسلام هستند؛ این گمراهان ادعا کردند که در برابر توطئه تشیع ایستاده‌اند و فریب خوردگانی که تعصب آن‌ها را کور و کر کرده و توان دیدن دستاوردهای تشیع را ندارند، به تمام توان از این مقوله حمایت کردند.

 

شیخ حمود در ادامه خاطرنشان کرد: در حقیقت مشکل از تشیع نیست بلکه مشکل کار، از اهل سنت است که به این ادعاها و جنجال‌ها اکتفا کردند، به جستجوی حقیقت نپرداختند و در مسیر تسلیم شدن در برابر این ادعاها گام برداشتند.

 

شیخ حمود در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که پرچم اسلام را در عرصه‌های جهاد و سیاست حمل می‌کنند و می‌توانند در سطح جهان از اسلام  سخن بگویند، بدون شک شیعیان ایران و مقاومت لبنان هستند و زمانی که می‌بینیم کسانی که پرچم دفاع از سنت را حمل می‌کنند در اصل از هر نظر به خوارج نزدیک‌تر هستند  تا به سنت، این باور و اعتقاد درباره تشیع محکم‌تر می‌شود.

 

وی گفت: پس این مدعیان دروغین دفاع از سنت، حق ندارند در این باب سخنی بگویند زیرا تبعات بازی آن‌ها دیگر قابل تحمل نیست و باید به این امر پایان داده شود؛ پس خداوندا تو گواه باش که ما گفتنی‌ها را گفتیم./980/ب102/د

ارسال نظرات