۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۹۵۴۶۶

انتقاد امام جمعه قطیف عربستان از افراط و تفریط در جوامع اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان از مسلمانان خواست که به سیره نبی اکرم(ص) تمسک جویند و گفت: دین اسلام خواهان آرامش انسان‎ها است.
حجت الاسلام شيخ فيصل العوامي از علماي عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فیصل العوامی امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در جمع مردم این شهر به جنبه‎های زندگی رسول اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: راه و مسیر زندگی که حضرت محمد(ص) آن را در برابر انسان‎ها قرار داده مسیر آرامش و آسایش است.


وی اسلام را دین اعتدال بیان کرد و بیان داشت: از اخبار و روایاتی که سیره پیامبر اکرم(ص) برای مسلمانان نقل کرده است، برمی‎آید که پیامبر اسلام(ص) در همه امور زندگی، قائل به اعتدال بوده است و هیچ گاه حتی در عبادت افراط و تفریط نکرده است.


حجت الاسلام العوامی با اشاره به حدیثی از امیر المومنین علی(ع) تصریح کرد: حضرت محمد(ص) کوتاه سخنرانی می‎کرد و همچنین نمازهای خود را سبک می‎خواند.


وی انجام افراط و تفریط در هر اقدامی را خطرناک توصیف کرد و عنوان داشت: برخی عمل مکروهی را انجام می‎دهند به بهانه‎ آن که حرام نیست و برخی دیگر توهم کرده‎اند که امور مستحب واجب است. این گونه اقدامات همگی افراط و تفریط است.


امام جمعه قطیف عربستان با اشاره به آیه 145 سوره الانعام اظهار داشت: اسلام برای آسایش و آرامش مردم نازل شده است. اسلام دین سختی نیست و نمی‎خواهد که مسلمانان را در سختی و مشقت قرار دهد.


وی در پایان گفت: با کسب معرفت نسبت به زندگانی معصومان و پیروی از آنان بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی حل و فصل می‎شود./994/ب902/د

ارسال نظرات