۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۴۵۸
امام جمعه احساء عربستان:

پیروی از زندگی اهل بیت رمز رسیدن به سلوک معنوی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه احساء عربستان با تاکید بر الگو برداری از زندگی چهارده معصوم گفت: پیروی از زندگی اهل بیت(ع) رمز رسیدن به سلوک معنوی است.
حجت الاسلام سيد هاشم سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم سلمان، امام جمعه احساء عربستان در مراسمی که به مناسبت میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) در مسجد آل‎الرسول این شهر، برگزار شد، گفت: میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) را به همه مسلمانان جهان تبریک عرض می‎کنم. ولادت خاتم الانبیا(ص) مایه سرور و شادی فراوان است.


این عالم عربستانی با اشاره به ولادت امام صادق(ع) تصریح کرد: در زمان امامت امام جعفر صادق(ع) علوم و معارف اهل بیت(ع) بسیار گسترش پیدا کرد.


وی بر ضروت تمسک به سیره نبی اکرم(ص) تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: پیروی از زندگی رسول اکرم(ص) و ائمه بر همه انسان‎ها ضروری و لازم است زیرا این بزرگان عالم در اوج کمال و سلوک معنوی قرار دارند.


امام جمعه احساء عربستان تنها راه رسیدن به مراتب سلوک و اخلاق را الگوبرداری از چهارده معصوم خواند و گفت: خداوند در آیه 21 سوره احزاب، رسول اعظم(ص) را الگویی نیک برای همه انسان‎ها معرفی کرده است.


وی ادامه داد: هر کس که از مسیر اهل بیت(ع) دور شود به طور یقین در مسیر ظلالت و گمراهی قدم برداشته است.


حجت الاسلام سلمان به جنبه‎های تربیتی زندگی حضرت محمد(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به ثبات انسانی و خانوادگی باید به زندگانی پیامبر اعظم(ص) مراجعه و از مهربانی این انسان کامل الگو برداری کرد.


وی افزود: پیامبر اسلام در برخورد با خانواده مهربان، با محبت بود و با همسرانش با احترام رفتار می‎کرد.


این عالم عربستانی اختصاص وقت خاص برای صحبت با همسر، کمک به وی، رعایت عدل و برابری در بین همسران را از دیگر خصوصیان زندگی پیامبر بیان کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات