۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۹۵۲۵۹
امام جمعه بابل:

نماز جمعه مرکز تقویت وحدت در برابر دسیسه‌های دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل نماز جمعه را یکی از رویش های انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که نماز جمعه بهترین پایگاه برای تقویت وحدت و همدلی ملت ایران است، افزود: تقویت نماز جمعه یکی از مهم ترین راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، صبح امروز در نشست مشترک بنیاد یاوران نماز، اوقاف و امور خیریه و ستاد نمازجمعه و برخی از فعالان در حوزه فرهنگی نماز تصریح کرد: تعمیق باورهای فرهنگی برای فرهنگ نماز نیاز ضروری جامعه امروز است.

 

امام جمعه بابل نماز جمعه را یکی از رویش های انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که نماز جمعه بهترین پایگاه برای تقویت وحدت و همدلی ملت ایران است، افزود: تقویت نماز جمعه یکی از مهم ترین راه‌های خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که پایگاه نماز جمعه بهترین بستر برای خنثی کردن توطئه های دشمنان است، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره از رونق صفوف نماز جمعه هراس داشته و دارند، چون می دانند خطبا در این نماز عبادی و سیاسی بسیاری از نقش های شوم دشمنان را بر ملا می کنند.

 

امام جمعه بابل بر ضرورت تقویت بخش های مختلف این پایگاه عبادی سیاسی به منظور حضور گسترده تر نسل جوان در صفوف نماز جمعه تأکید کرد و افزود: دشمن در تلاش است با ترویج مبانی غیر دینی و انقلابی افکار نسل جوان ما را از درون تهی کند که باید در این خصوص هوشیار باشیم.

 

وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی موجود در بسیار از نهادها و دستگاه های اجرایی خواستار بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها و اهداف مشترک شد و تصریح کرد: باید با تعامل و شناسایی ظرفیت های موجود با تدوین اهداف مشترک گامی مؤثر در ترویج فرهنگ نماز برداشته شود.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با بیان این که شهرستان بابل یکی پیشروان در حوزه وقف است خاطرنشان کرد: بابل دارای تعدادی زیادی از اماکن موقوفه و دارای تنوع  زیاد در نیات وقف است که بسیاری از آنها در امور قرآنی و نماز وقف شده اند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه تاکنون توجه چندانی به نیات واقفان در زمینه نماز و قرآن نشده است و اداره اوقاف و امور خیریه توجه بیشتری به این امور داشته باشند.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: بسیاری از واقفان اموال خود را وقف فرهنگ دینی با محوریت نماز و مساجد می‌کنند و لازم است به درستی این اموال در امور فرهنگ نماز و مساجد صرف شود.

 

امام جمعه بابل همراهی و همکاری در تبیین فرهنگ را یک نیاز ضروری عنوان و تصریح کرد: با تبیین فرهنگ نماز به شکل قابل ملاحظه ای از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه کاسته خواهد شد.

 

وی در ادامه از بنیاد یاوران نماز به عنوان یکی از فعالان در حوزه فرهنگی نماز که تاکنون فعالیت بسیاری در این حوزه انجام داده است تقدیر کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات