۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۹۴۶۵۱
یکی از علمای عربستان:

در روز آغاز امامت حضرت ولی‎عصر با این امام تجدید بیعت می‎کنیم

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان با تبریک به مناسبت آغاز امامت امام زمان (ص) گفت: مسلمانان باید به اندازه فهم خودشان از دریای معرفت چهارده معصوم(ع) بهره‎مند شوند.
شيخ عبدالله النمر از علماي شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله النمر از علمای شیعه عربستان در جمع کثیری از نمازگزاران مسجد رسول اعظم(ص) شهر سیهات با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: بار دیگر به مناسبت امامت امام مهدی (عج) با این امام همام تجدید بیعت می‎کنیم.


وی با اشاره به آیه 128 سوره توبه عنوان کرد: امام زمان (عج) شبیه‎ترین فرد از نظر اخلاق به حضرت محمد(ص) است.


این عالم عربستانی، حضرت رسول اکرم (ص) را مهربان‎ترین مخلوق خداوند خواند و بیان داشت: مسلمانان در چند روز گذشته مراسم وفات پیامر اعظم (ص) را به خوبی برگزار کردند و در این روزها در آستانه ولادت باشکوه این پیامبر عظیم الشأن هستیم.


وی سخنان رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) را بسیار گهربار توصیف کرد و گفت: سخنان پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومان (ع) بسیار با ارزش و گهربار است بنابراین درک و فهم کلام این بزرگواران برای هر انسانی بسیار سخت و دشوار خواهد بود، اما مردم باید با در حد و اندازه خودشان با کلام این شخصیت‎های عظیم الشأن آشنا شوند.


حجت الاسلام نمر در ادامه سخنرانی به بیان جایگاه والای پیامبر اعظم (ص) در کلام حضرت زهرا (س) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: حضرت فاطمه (س) در خطبه‎هایی که در وصف رسول اکرم (ص) بیان فرموده اند، به واقعیت و فلسفه نبوت اشاره کرده و سپس از منطق وجودی این جهان و رابطه آن با جهان آخرت را مورد بررسی قرار داده است.


وی با تأکید بر اینکه انسان در حالت جبر مطلق قرار ندارد و ادامه داد: زندگی انسان از جبر و اختیار نسبی برخوردار است بنابراین هر انسانی می‎توان با اختیار خود در مسیر اهل بیت (ع) قدم بردارد و از معارف این شخصیت‎های عظیم شأن بهره‎‎مند شود./994/ب902/د

ارسال نظرات