۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۹۴۲۳۰
اظهارات سخیف عالم وهابی سعودی؛

شیعیان باید به دولت عربستان جزیه پرداخت کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای وهابی عربستان سعودی در سخنانی سخیف و سراسر توهین آمیز، شیعیان را غیرمسلمان خواند و بر لزوم پرداخت جزیه از سوی آنان به دولت عربستان تأکید کرد.
علي الربيعي وهابي عربستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی الربیعی از علمای وهابی عربستان سعودی در سخنانی عجیب که در توییتر منتشر شد خواستار پرداخت جزیه از سوی شیعیان این کشور شد و آن را فریضه ای شرعی توصیف کرد.

 

وی شیعیان را غیرمسلمان دانست و نوشت: شیعیان بدون پرداخت جزیه که شرعا بر عهده آنان است در میان ما زندگی می کنند. پرداخت جزیه از سوی غیر مسلمانان ساکن در کشورهای اسلامی واجب است.

 

الربیعی افزود: جزیه بر شیعیان واجب شرعی است و پیامبر از گذشتگان آنان در بحرین و خلفا در ایران و بربر، جزیه دریافت می کردند.

 

وی در ادامه سخنان عجیب و توهین به شیعیان با ادعای اینکه شیعیان عربستان 25 درصد از اموال خود را (خمس) به روحانیان ایرانی پرداخت می کنند از عدم پرداخت جزیه به دولت عربستان انتقاد کرد.

 

این عالم وهابی کینه توز که از آموزه های اسلامی کاملا به دور است، ادامه داد: اگر شیعیان جزیه پرداخت کنند، مسلمان شوند، اعتراف کنند که تشیع یک دین کفرآمیز مستقل است و به دشمنی با اسلام پایان دهند، هیچ کس آنان را نخواهد کشت.

 

الربیعی که از علمای درباره آل سعود به شمار می آید، در بخش پایانی اظهارات خود گفت: ملک عبدالعزیز هنگامی که مناطق شیعه نشین را فتح کرد، علمای شیعه را مجبور کرد که مسلمان شوند یا جزیه پرداخت کنند و با آنان همانند منافق رفتار کرد؛ ملک عبدالعزیز با شیعیان رفتار پسندیده ای داشت اما آنان به وی خیانت کردند.

 

گفتنی است این اولین باری نیست که علمای وهابی عربستان سعودی که ابزار دست خاندان آل سعود هستند به چنین توهین هایی علیه شیعیان اقدام می کنند، بلکه بارها شیعیان را کافر خوانده و بر لزوم سرکوب آنان تأکید می ورزند./980/ب902/د

ارسال نظرات