۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۹۳۶۴۱
امام جمعه سیهات عربستان:

هدف امام حسین از قیام اصلاح جامعه اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سیهات عربستان با اشاره به علل خلقت انسان گفت: جامعه اسلامی نیاز به اصلاحات اساسی دارد.
شيخ عبدالجليل الزاکي خطيب جمعه سيهات عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالجلیل الزاکی امام جمعه سیهات عربستان روز گذشته در مسجد العید با اشاره به آیه 30 سوره بقره گفت: این آیه از قرآن کریم مسیر تکامل حقیقی انسان به سوی خدا، قرآن و سنت اهل بیت(ع) را به خوبی تبیین می‎کند.


وی افزود: انسان برترین مخلوق خداوند است به طوری که او را خلیفه خدا در روی زمین نامیده‎ است.


حجت الاسلام شیخ الزاکی خاطرنشان ساخت: انسانی به مقام جانشینی خداوند در روی زمین دست پیدا می‎کند که صالح، عادل، فرمانبردار اوامر خداوند و مطیع محض از دین باشند.


وی به اعتراض فرشته‎ها نسبت به خلقت انسان اشاره کرد و اظهار داشت: هنگامی که خداوند انسان را خلق کرد فرشتگان نسبت به خلقت او اعتراض کردند و گفتند که آیا انسانی را خلق می‎کنی که در روی زمین خون جاری می‎سازد و به کشتار می‎‎پردازد. بعد از آن که خداوند آن‎ها را از علل خلق آدم مطلع ساخت، در مقابل او سجده کردند.


این عالم عربستانی تصریح کرد: سجده فرشته‎ها  در مقابل انسان به علت نوع خلق او که از آب و خاک بود، نیست، بلکه به خاطر حقیقتی است که در وجود انسان نهفته است.


وی خواستار اصلاحات و عدالت در بین جامعه بشری شد و آن را یکی از علل خلقت انسان بیان کرد و گفت: امام حسین (ع) در هنگام خروج از مکه در وصیتی که به محمد بن الحنفیه برادرش کرد بیان داشت: من برای اصلاحات در بین امت رسول اکرم (ص) خارج می‎شوم./994/ب904/ک
 

ارسال نظرات