۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۹۳۵۴۵

افزایش کسری بودجه آلمان در سال گذشته میلادی

خبرگزاری رسا ـ آمارهای رسمی نشان می‎دهند که کسری بودجه دولت آلمان و ایالت‎های مختلف این کشور افزایش چشمگیری داشته و به 39.5 بیلیون دلار رسید.
کسري بودجه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهند که کسری بودجه عمومی در آلمان در سال گذشته میلادی افزایش چشمگیری یافته و به 39.5 بیلیون دلار رسید.
 
اداره ملی آمار آلمان روز جمعه با انتشار آماری اعلام کرد که دولت آلمان و ایالت های شانزده گانه این کشور در 9 ماهه نخست سال 2013 میلادی 39.5 بیلیون دلار بیش از درآمدی که در این سال کسب کردند خرج کرده اند.  
 
شبکه خبری دویچه وله نیز از افزایش یافتن 5.1 بیلیون یورویی کسری بودجه عمومی آلمان به نسبت سال 2012 میلادی خبر داد.  
 
در عین حال مرکز تحقیقات اقتصادی و تجاری انگلیس نیز در گزارشی پیش بینی کرد که آلمان به دلیل تاثیرات منفی بحران اقتصادی منطقه یورو تا سال 2030 میلادی اقتصادی کوچک تر از انگلیس خواهد داشت.
 
در این گزارش آمده است: ترکیبی از رشد محدود اقتصاد اروپا، واحد پولی تضعیف شده و لزوم کمک به اقتصاد سایر کشورهای اروپایی باعث می شوند که آلمان احتمالا صدر جدول بهترین اقتصادهای اروپا را واگذار خواهد کرد.
 
وزارت کار آلمان نیز در ماه اکتبر میلادی گذشته اعلام کرده بود که نرخ بیکاری این کشور به نحو غیرقابل انتظاری افزایش یافته و به بالاترین حد خود از سال 2011 میلادی رسیده است.
 
در حال حاضر 2 میلیون و 973 هزار آلمانی بیکار هستند و در تامین معاش خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.
 
یک آمار دیگر نیز نشان می دهد که 13 میلیون آلمانی با خطر مبتلا شدن به فقر نسبی دست به گریبان هستند./990/ب904/ک
ارسال نظرات