۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۹۳۴۴۸

بازگشت بندر از یک قدمی مرگ

خبرگزاری رسا ـ در سوء قصدی که علیه بندر بن سلطان صورت گرفته بود، وی از یک قدمی مرگ بازگشت.
بندر بن سلطان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، سردبیر پایگاه الخبر فاش کرد: 2 افسر اطلاعاتی عربستان سعودی که طرح ترور بندر بن سلطان به دست یک دختر خارجی را اجرا کرده بودند، بازداشت شدند.

 

احمد مطر سردبیر پایگاه خبری الخبر با افشای خبری درباره طرح ناکام ترور بندر بن سلطان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان، شواهد دیگری از تشدید اختلافات داخلی میان وارثان عبدالعزیز برای به دست گرفتن قدرت در این کشور را منتشر کرد.

 

مطر فاش کرد؛ شاهزاده های رقیب بندر بن سلطان، برخی از افسران سازمان اطلاعاتی عربستان را تشویق کردند که وی را ترور کرده و مانع از اقتدار روز افزون او شوند، اما عملیات ترور بندر بن سلطان شکست خورد و وی کشته نشد.

 

طرح ترور مبنی بر دعوت از بندر به صرف ناهار و برگزاری نشستی با زنان خارجی بود تا از طریق ریختن سم در ظرف غذا یا لیوان نوشیدنی بندر توسط یک دختر، وی کشته شود.

 

سم هنگام ناهار و پس از حضور بندر در لیوان ریخته شد، اما سمی که این دختر در لیوان ریخت، سم مناسبی نبود به طوری که بدن بندر بن سلطان توانست در مقابل سم مقاومت کند.

 

با نمایان شدن شواهد مسمومیت بندر بن سلطان به یکی از بیمارستان های مخصوص خاندان سلطنتی منتقل شد و 2 افسر نیز دستگیر شدند./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات