۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۹۳۳۵۷

تولید نرم‌افزار تبدیل متون لاتین به حروف قرآنی

خبرگزاری رسا ـ سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) با همکاری دانشگاه بین‌المللی آفریقا واقع در «خارطوم»، پایتخت سودان، به تولید یک نرم‌افزار برای تبدیل متون لاتین به حروف قرآنی اقدام کرده است.
آيسسکو

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) یک نرم‌افزار برای تبدیل متون لاتین به حروف قرآنی، تهیه کرده است.

 

 نرم‌افزار کامپیوتری تبدیل متون لاتین به حروف قرآنی می‌تواند متونی از جمله ترجمه‌های قرآن کریم، قاموس‌های لغت و کتب آموزشی را که با حروف لاتین تایپ شده‌اند، تبدیل به حروف قرآنی نماید.

 

این نرم‌افزار همچنین در تحقق اهداف قرآنی از جمله احیای میراث علمی و فرهنگی نوشته شده به زبان‌های محلی در آفریقا و آسیا و بخشی از اروپا و همچنین فراهم کردن فرصت به دانشجویان و پژوهشگران برای تحقیق و انتشار این کتاب‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

توسعه روش‌های آموزشی در زمینه آموزش بزرگسالان و از بین بردن بی‌سوادی و همچنین تشویق مردم در عرصه فرهنگی و تربیتی از طریق تألیف، ترجمه، چاپ و نشر آثار از دیگر اهداف تولید این نرم‌افزار است.

 

این برنامه کامپیوتری پیش از تولید انبوه، روی زبان‌های شرق و غرب آفریقا یعنی زبان‌های هوسایی، یوروبایی، سومالیایی، فولانی، سواحیلی، ماندینگو، لوگنده، زرما، سوسو و لولوف آزمایش شده است/982/ب102/ع

 

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات