۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۹۳۲۶۵

مسلمانان امام رضا را الگوی خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه حله عربستان با تاکید بر استفاده از فرصت‎های زندگی گفت: مسلمانان امام رضا (ع) را الگوی خود قرار دهند.
حجت الاسلام شيخ عبدالله احمد اليوسف امام جمعه حله عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله احمد الیوسف امام جمعه حله عربستان روز گذشته در جمع مردم این منطقه به بررسی اهمیت استفاده از زمان و فرصت‎های زندگی پرداخت و گفت: انسان‎های باید از فرصت‎های پیش آمده در طول زندگی کمال استفاده و بهره را ببرند.


وی با اشاره به زندگی امام رضا (ع) و نحوه بهره بری از فرصت‎های عمر شریفشان خاطرنشان ساخت: امام رضا (ع) در طول زندگی خود از فرصت‎های پیش آمده برای تبلیغ دین به خوبی استفاده و معارف اسلامی را در جهان منتشر کرد.


امام جمعه حله عربستان افزود: تربیت نخبگان دینی، علما، ادیبان، فقهاء و ایجاد مدارس خاص برای برخی از علوم و معارف اسلامی بخشی از اقداماتی است که امام رضا (ع) آن را در طول زندگی خود انجام داده است.


وی به بررسی مناظره‎های امام رضا (ع) پرداخت و گفت: علی بن موسی الرضا (ع) در مناظره با علما ادیان و مذاهب دیگر همانند مسیحی و یهودی فرصت را غنیمت شمرده و از آن برای تبلیغ دین اسلامی استفاده کرد. وی در فرصت پیش آمده در مناظرات برای ابراز برتری خود استفاده نکرد بلکه آن را پلی برای تبلیغ دین قرار داد.


حجت الاسلام شیخ احمد الیوسف عنوان کرد: امام رضا (ع) تحت فشار مامون عباسی ولی العهدی را پذیرفت ولی با این حال امام توانست به خوبی چهره پلید حکومت عباسیان را به نمایش بگذارد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: مسلمانان استفاده از فرصت و غنیمت شمردن زمان‎های زندگی را باید از حضرت امام رضا (ع) فراگیرند و همانند این امام همام در تبلیغ اسلام تلاشی مضاعف انجام دهند./994/پ202/ع

ارسال نظرات