۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۹۳۱۴۸
عضو بنیاد علوم وحیانی اسراء:

ترویج فرهنگ شهادت تداوم بخش اقتدار ملی است

خبرگزاری رسا ـ عضو بنیاد علوم وحیانی اسراء گفت: انقلاب اسلامی ایران با شهادت پیروز شده، با شهادت پیشرفته و با شهادت دستاوردهای آن در سطح جهان گسترش یافته است و تنها راه ادامه آن ترویج این فرهنگ گرانقدر است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امشب در مراسم سالگرد شهادت شهید علی اکبر دهقان که در بخش دشت سر آمل برگزار شد با بیان این که باور ما این بوده که در تدوام راه اسلام و اهل بیت (ع) کار حسینی نیاز است، گفت: چیزی که برای خدا و رضای او باشد بی شک ماندگار بوده و راز ماندگاری شهدای ما نیز بر همین اساس بوده است.

 

امام جمعه دابودشت با اشاره به این که راه ماندگاری مکتب حسین (ع) جوهره اخلاص است، بیان داشت: کار امام حسین (ع) از ابتدا تا انتها خدایی بوده و شهدا با الگو گرفتن از این مکتب راه روشن زندگی خود را پیدا کردند.

 

حجت الاسلام تقی زاده، ادامه داد: کارهایی که ما برای شهدا انجام می دهیم باید با نگاه معنوی و الهی همراه باشد چرا که بنا بر فرمایش حضرت امام خمینی(ره) نگاه ویژه به شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

وی، بیان داشت: برای ما که توفیق شهادت دست نداده است می توان با خدمت به شهیدان والا مقام و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مقام خود را به جایگاه والای شهدا نزدیک کنیم.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با اشاره به اهمیت نقش شهدا در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران با شهادت پیروز شده، با شهادت پیشرفته و با شهادت دستاوردهای آن در سطح جهان گسترش یافته است و تنها راه ادامه آن ترویج این فرهنگ گرانقدر است.

 

وی، ادامه داد: تکریم شهدا برای نسل جوان به منظور سرلوحه و چراغ راه زندگی قرار دادن، در همه عرصه های زندگی ضروری است.

 

امام جمعه دابودشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم سنت عزاداری و سوگواری شهادت حضرت امام حسین(ع) گفت: اگر امام حسین(ع) نبود ما با خداوند و مکتب الهی کمتر آشنا می شدیم که ملت ایران عشق و ارادت والا و ارزنده ای به این امام همام دارند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که وحدت حول محور ولایت فقیه ضامن اقتدار نظام اسلامی است، بیان داشت: اگر امروز رییس جمهور و دستگاه دیپلماسی نظام با قدرت در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند با تکیه بر انسجام و اعتماد به مردم و الگوگیری از خودگذشتگی شهدای والا مقام بوده است.

 

عضو بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء گفت: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل جوان جامعه با این فرهنگ وظیفه خطیر مدیران بوده که باید در این راستا تلاش کنند.

 

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای به انحراف کشیدن نسل جوان جامعه، بیان داشت: با وجود همه توطئه ها و هجمه های دشمنان، راه اصلی بیمه کردن نسل جوان جامعه در الگوگیری از راه و روش شهدا است./950/پ203/س

ارسال نظرات