۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۹۲۵۵۹
امام جمعه قطیف عربستان:

ملت‎های منطقه هیچ نتیجه‎ای از شورای همکاری خلیج فارس ندیده‎اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با دعوت مردم به حفظ وحدت گفت: اتحاد حقیقی بر اساس اراده ملت‎ها تشکیل می‎شود.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان در جمع کثیری از نمازگزاران مسجد امام رضا(ع)، مردم را به وحدت دعوت کرد و گفت: نخبه‎های سیاسی، فرهنگی، دینی و اجتماعی کشورهای منطقه باید برای پیش برد اهداف خود ضمن همکاری، اتحاد حقیقی خود را نیز حفظ کنند.


وی به بیان معنای اتحاد حقیقی پرداخت و بیان داشت: اتحاد حقیقی بر اساس اراده ملت‎ها تشکیل می‎شود و تا این اراده در بین ملتی وجود نداشته باشد اتحادی صورت نخواهد گرفت.


حجت الاسلام صفار عنوان کرد: متاسفانه بیش از سه دهه از تاسیس شورای همکاری خلیج فارس می‎گذرد ولی مردم منطقه هیچ نتیجه و اثر مثبتی از آن مشاهده نکردند.


وی اظهار داشت: اراده ملت با شعار محقق نمی‎شود بلکه احتیاج به حرکتی عملی دارد که نخبه‎های سیاسی، فرهنگی، دینی و اجتماعی باید برای تحقق آن تلاش و کوشش فراوانی انجام دهند و خود از سردمدار آن باشند.


امام جمعه قطیف عربستان وضعیت کشورهای منطقه را دردناک توصیف کرد و بیان داشت: کشورهای منطقه سال‎های زیادی در انتظار اتحاد و همکاری بین ملت‎ها نشسته است.


وی کشورهای منطقه را ثروتمند خواند و گفت: در حالی که کشورهای منطقه از منابع مالی بسیار خوبی برخوردار هستند، اما بسیاری از مردم این مناطق در حالت فقر زندگی می‎کنند. فقر بهداشتی، درمانی، آموزشی و مسکن در بین مردم بسیار مشاهده شده است./994/
ب902/د

ارسال نظرات