۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۴۵۳
یکی از علمای عربستان:

اربعین حسینی نشان‎دهنده عشق مردم به امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان با توجه به استقبال میلیونی از اربعین حسینی (ع) گفت: پیاده‎روی میلیون‎ها عاشق به سمت کربلا محبوبیت امام حسین(ع) را به جهانیان نشان می‎دهد.
حجت الاسلام شيخ صالح المنيان يکي از علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ صالح المنیان از علمای عربستان روز گذشته در منطقه القطیف این کشور، معجزه های امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار داد و گفت: مردم این روزها با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی (ع) معجزه های بسیاری از ابا عبدالله (ع) مشاهده می کنند.

 

وی افزود: زبان و قلم از توصیف حرکت باشکوه میلیون‎ها عاشق به سمت حرم مقدس امام حسین (ع) ناتوان است. این زائران اباعبدالله (ع) از دنیا و متعلقات آن دست کشیده و به سمت نور حقیقت حرکت می‎کنند.

 

این عالم شیعه با اشاره به پیاده روی به سوی کربلا برای زیارت سید شهدا (ع) اظهار داشت: روایات بسیاری در رابطه با پاداش پیاده روی برای زیارت امام حسین (ع) وجود دارد و آثاری معنوی، روحی، فکری و سیاسی بسیاری دارد.


شیخ المنیان ادامه داد: این پیاده روی‎ها موجب زنده نگه داشتن شعائری حسینی (ع) می‎شود.


وی در عظمت زیارت امام حسین (ع) حدیثی را از امام صادق (ع) نقل کرد و خاطرنشان ساخت: هر کس که به قصد زیارت سید شهدا (ع) پیاده به زیارت این امام همام برود، خداوند به ازای هر قدمی که برمی‎دارد گناهی از او پاک و پاداشی برایش خواهد نوشت.


حجت الاسلام المنیان در ادامه سخنرانی به بررسی روایات اهل بیت (ع) در بیان عظمت امام حسین (ع) پرداخت و تصریح کرد: در جهان هیچ مراسمی همانند زیارت اربعین حسینی به صورت میلیونی برگزار نمی‎شود. این مراسم به همه مردم جهان ثابت می‏کند که امام حسین (ع) به چه اندازه در نزد مردم محبوب و عالی مقام است./994/ب904/د

ارسال نظرات