۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۹۲۱۳۴
در سایه تعلیق آزادسازی اسرا؛

حماس تداوم مذاکرات تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از رهبران جنبش حماس و نمایندگان پارلمانی این جنبش تداوم مذاکرات تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی به رغم اعلام تعلیق آزادی شماری از اسرای فلسطینی را محکوم کردند.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نماینده فراکسیون «تغییر و اصلاح» وابسته به جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین تداوم مذاکرات مقامات تشکیلات رام الله با سران تل آویو را محکوم کرد.
 
«فتحی قرعاوی»، اظهارات دکتر «حسین الاعرج» رییس دیوان ریاست تشکیلات رام الله مبنی بر ادامه این مذاکرات طی 9 ماه آینده به رغم نبود شریک مذاکرات را مورد انتقاد قرار داد.
 
وی گفت که این اظهارات متضمن دو احتمال است، نخست اینکه یک خط مذاکره محرمانه موازی با مذاکره آشکار وجود دارد، دوم اینکه تشکیلات خودگردان، ملت فلسطین را به سمت بیراهه سوق می‌دهد.
 
از سوی دیگر، یکی از رهبران حماس گفت: تشکیلات رام الله نمی تواند شروط کمیته بین المللی چهارجانبه را رد کند، این تشکیلات همواره در مقابل شروط غربی ها تسلیم می شود. 
 
«نزیه ابوعون» از این تشکیلات خواست تا در راستای تحقق آشتی ملی و حل مشکلات، بر ملت فلسطین و گروه‌های بالنده و همیشه در صحنه آن تکیه کند.
 
مهندس «وصفی قبها» یکی دیگر از رهبران این جنبش نیز گفت که مذاکرات همچنان در یک حلقه خالی دور می‌زند.
 
وی افزود: شکست نتیجه حتمی مذاکرات نابرابر است، تشکیلات رام الله خودش را ملزم به همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی کرده است.
 
وی در رابطه با اظهارات اخیر رییس دیوان ریاست تشکیلات رام الله تصریح کرد: اظهارات الاعرج نشانگر این واقعیت است که تشکیلات رام الله به بیهودگی این مذاکرات پی برده است و مذاکرات به خاطر خود مذاکرات صورت می‌گیرد.
 
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا هفته پیش در سفر به سرزمین اشغالی به طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی اعلام کرد که اجرای مرحله سوم آزادسازی اسرای قدیمی فلسطین به تعویق بیفتد و آن را به روند سازش مشروط کرد./980/ب102/د

ارسال نظرات