۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۹۱۷۶۴
امام جمعه قطیف عربستان:

علوم اسلامی میان مسلمانان مهجور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با تاکید بر توجه بیش از پیش به علوم و معارف اسلامی گفت: علوم اسلامی میان مسلمانان مهجور است.
حجت الاسلام شيخ فيصل العوامي از علماي عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ فیصل عوامی امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته طی سخنانی در جمع کثیری از شیعیان این شهر از جوامع اسلامی خواست که به امور استراتژیک توجه خاصی کنند و گفت: جوامع اسلامی علاوه بر اهتمام به انجام امور استراتژیک باید مقدمات علوم و معارف اسلامی را نیز فراهم سازند.


وی با انتقاد از انجام مسائل متفرقه و بیهوده در علوم اسلامی بیان داشت: برخی از افراد کارهای بیهوده‎ای در مقدمات معارف و علوم اسلامی انجام می‎دهند که این مساله جای انتقاد بسیاری دارد.


حجت الاسلام عوامی در ادامه توصیه به مراکز اسلامی برای توجه خاص به علوم و معارف اسلامی خاطرنشان ساخت: هر مجتمع و مرکز اسلامی که بیشتر به علوم و معارف اسلامی توجه کند و برای پرورش آن سعی و تلاش انجام دهد به طور یقین بهتر می‎تواند از هویت خود محافظت و به دستاوردهای جدید دست یابد.


این عالم عربستانی با بررسی سیر تحول اروپا از قرون وسطا تا اکنون عنوان کرد: اگر به زندگانی و تاریخ اروپا را در از زمان قرون وسطا تاکنون را بررسی کنیم در می یابیم که ملت اروپا در قرون وسطا دچار جنگ و چالش بسیار بودند ولی مسأله این که سبب شد آنان اکنون تا این اندازه پیشرفت کنند توجه و اهتمام به مسائل استراتژیک بوده است.


وی یکی از مشکلات عمده مسلمانان را عدم توجه و تمرکز بر علوم اسلامی دانست و گفت: مشغول بودن مسلمانان به مسائل متفرقه اعم از جدل و مناقشه‎های بیهوده موجب شده است که ما از علوم اسلامی غافل و در بین مسلمانان بیش از پیش مهجور باقی بماند./994/ب902/د

ارسال نظرات