۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۹۱۵۸۸
نماینده آیت الله سیستانی:

عراق آماده پذیرایی از زائران حسینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی اربعین حسینی را یکی از بزرگترین مراسم‎های دینی برشمرد و گفت: عراق آماده پذیرایی از میلیو‎ن‎ها زائر حسینی (ع) است.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی (ع) گفت: زیارت اربعین در حقیقت یکی از بزرگترین زیارت‎ و مراسم‎های دینی است که در آن شیعیان بسیاری به انجام شعائر مذهبی می‎پردازند.


وی استقبال پرشکوه مردم از مراسم اربعین را موجب شگفتی جهانیان دانست و بیان داشت: هر ساله میلیون‎ها زائر برای برگزاری اربعین حسینی (ع) به سمت کربلا می‎آیند که این مراسم باشکوه انشالله امسال با قوت بیشتری برگزار خواهد شد.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی برگزاری چنین مراسم بزرگ را نیازمند مقدمات و همراهی حکومت عراق بیان کرد و خاطرنشان ساخت: ملت عراق باید با همکاری حکومت، امنیت و خدمات را برای زائران امام حسین (ع) فراهم سازند که آن در کمال امنیت و آرامش به زیارت بپردازند.


وی افزود: به طور یقین تروریست‎های منطقه برای ممانعت از برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) افکار پلیدی خواهند داشت که نیروهای امنیتی باید با اتخاذ تدابیر لازم به مقابله با آنان بپردازند.


حجت الاسلام صافی از نیروهای امنیتی و گروهای خدماتی خواست که با نیکی با زائران اباعبدالله (ع) رفتار کنند و رفتار خوبی در مقابل آنان مخصوصا در مرزها و هتل‎ها از خود نشان دهند.


وی ادامه داد: تعامل و رفتار خوب با زائران موجب می‎شود که بسیاری از مسلمانان سایر کشورهای دنیا به عراق بیایند که این مسأله سبب رونق اقتصادی کشور نیز می‎شود.


این عالم عراقی در ادامه خطبه‎های نماز جمعه این هفته به بحث انتخاباتی و مسائل داخلی این کشور پرداخت.

گفتنی است گذشته قریب به 16میلیون زائر که 750 هزار تن از آنان را زائران خارجی تشکیل می دادند در مراسم اربعین حسینی در کربلا حضور یافتند. بیش از شانزده هزار و پانصد هیأت وظیفه خدمتگزاری به زائران را برعهده داشتند./994/ب901/د

ارسال نظرات