۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۹۱۵۶۲

اعتراف ضمنی مقامات اطلاعاتی اسرائیل به ترور فرمانده حزب‌الله از سوی موساد

خبرگزاری رسا ـ مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی، به طور تلویحی به ترور فرمانده حزب‌الله از سوی سازمان جاسوسی موساد اعتراف کرده‌اند.
حسان اللقيس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی در گزارشی از قول یک مقام اطلاعاتی اسرائیل به طور ضمنی به اینکه ترور «حسن اللقیس» از فرماندهان ارشد حزب‌الله به دست سازمان جاسوسی موساد صورت گرفته باشد، اشاره کرد.

 

فارن‌پالیسی می‌نویسد که یک مقام اطلاعاتی اسرائیل پس از مرگ «حسان اللقیس» در حالی که لبخندی به لب داشت گفت: «در آسمان دور هم جمع می‌شوند.»

 

حسان اللقیس از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان بود که صبح روز چهارشنبه در مقابل منزل مسکونی‌اش در بیروت ترور شد و به قتل رسید.

 

قتل این فرمانده ارشد حزب‌الله تنها یکی از موارد ترور چهر‌ه‌های شاخصی است که اطلاعاتی‌های اسرائیل به آنها «افراطی‌ها» می‌گویند. آنها می‌گویند این چهره‌های شاخص از دو کشور سوریه و ایران و سه سازمان حزب‌الله، سازمان جهاد اسلامی فلسطین و حماس انتخاب می‌شوند.

 

مقام اطلاعاتی اسرائیل به فارن‌پالیسی گفته است: ما داریم درباره چند سازمان و افرادی صحبت می‌کنیم که در فعالیت‌های تروریستی و هسته‌ای نقش دارند. آنها نه تنها این کارها را برای کشورشان انجام می‌دهند بلکه یک شبکه بین‌المللی ایجاد کرده‌اند که خطرناکترین و کارآمدترین شبکه است.

 

وی در ادامه ادعاهایش گفت: هدف این شبکه ساخت بمب هسته‌ای و دست‌یابی به قابلیت‌های موشکی مختلف و انجام اقدامات انتحاری در بالاترین سطح است و هدف اسرائیل هم حذف تک تک این مردان است.

 

مقامات بلندپایه موساد و اداره اطلاعات نظامی اسرائیل به فارن‌پالیسی گفته‌اند موساد از سال 2004 اقدام به شناسایی این چهره‌ها کرده است. به گفته آنها سازمان‌های جاسوسی اسرائیل اقدام به تهیه فهرستی از این افراد کرده و معتقد است که آنها از سوی دو نفر فرماندهی می‌شوند: عماد مقنیه، فرمانده نظامی حزب‌الله و ژنرال محمد سلیمان، رییس پروژه‌های مخفی بشار اسد.

 

طبق گزارش این مجله آمریکایی حسن اللقیس در اواسط دهه 1990 مورد توجه قرار گرفت و در آن زمان برخی مقامات خواستار حذف وی شده بودند. اما در آن زمان حزب‌الله هدف اسرائیل ها نبود چون این سازمان در آن زمان کمتر به عنوان تهدیدی برای رژیم صهیونیستی تلقی می‌شد.

 

در گزارش فارن‌پالیسی شرح کاملی از فعالیت‌های فرمانده ترور شده حزب‌الله اورده شده و تأکید شده اگرچه ترور ممکن است راهکار مناسبی نباشد اما باید از آن به عنوان آخرین راه چاره استفاده کرد./980/ب102/د

ارسال نظرات