۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۹۱۳۴۴
امام جمعه احساء عربستان:

دین و مذهب از نعمت‎های معنوی خداوند هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه احساء عربستان برگزاری شعائر دینی را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: دین و مذهب از نعمت‎های معنوی خداوند است.
سيد هاشم السلمان خطيب جمعه الاحساء عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم السلمان، امام جمعه احساء عربستان، در جمع نمازگزاران مسجد الرسول (ص) این شهر نعمت‎های خداوند را دو قسمت دانست و گفت: سلامت، مال و فرزند بخشی از نعمت‎های بی‎شمار و مادی خداوند برای بندگانش است.


وی بخش دوم نعمت‎های خداوند را معنوی خواند و خاطرنشان ساخت: دین، مذهب، علم و امنیت جزء نعمت‎های معنوی انسان‎ها محسوب می‎شوند.


امام جمعه احساء عربستان با اشاره به آیه 110 سوره آل‎عمران و آیه 3 سوره مائده بیان داشت: ولایت اهل بیت (ع) همان ولایت امیرالمومنین (ع) است بنابراین با برگزاری و زنده نگه داشتن مراسمات آنان از بزرگترین نعمت‎های الهی است.


وی با اشاره به نقش امام زین العابدین (ع) بعد از فاجعه کربلا اظهار داشت: امام سجاد (ع) با عبادت، علم، اخلاق نیک و بندگی امت اسلامی را به راه راست هدایت و مراتب تقرب به خدا را به امت اسلامی آموزش داد.


این عالم عربستانی به بیان آثار روحی برگزاری مراسم اهل بیت (ع) پرداخت و اظهار داشت: برگزاری مراسم برای معصومان (ع) آثار سلوکی، علمی و روحی بسیاری دارد که موجب ایجاد جامعه صالح و مومن می‎شود.


وی دعوت به بندگی خداوند، اصلاح، همبستگی و ارتباطات اجتماعی در جامعه اسلامی را بخش دیگر فعالیت‎های و اهداف ائمه معصومان (ع) خواند و گفت: اختلافات بین جامعه اسلامی و دینی یک امر طبیعی است ولی باید آن را به سرعت مداوا کرد./994/ب903/د

ارسال نظرات