۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۹۱۲۱۹

شماره 26 ماهنامه روضه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ بیست و ششمین شماره ماهنامه روضه ویژه ماه محرم الحرام و صفر با موضوعات فرهنگی و مذهبی چاپ و منتشر شد.
ماهنامه روضه

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، بیست و ششمین شماره ماهنامه روضه ویژه ماه محرم الحرام و صفر با موضوعات فرهنگی و مذهبی چاپ و منتشر شد.

 

آیا اهل بیت علیهم السلام مذاکره کردند، ده نکته چهل توصیه، هیأت مذهبی، زراد خانه، پرورش روح معنوی جوانان، انتشار سالنامه محرم تا محرم، توصیه های سازگار به مداحان، حاشیه های اجلاس پیر غلامان، گودال قتلگاه؛ از کربلا تا هویزه، لطفا عزیز باشید، توهین عجیب ابطحی، فراخوان هشتمین سوگواره نواها و اشعار آئینی، اعمال ماه محرم الحرام و ماه صفر المظفر، انتخاب شورای هیأت مذهبی اهواز و حذف حرمین عسکریین علیهما السلام از فهرست یونسکو مطالب شماره جدید ماهنامه روضه را تشکیل می دهد.
 
حذف حرمین عسکریین علیهما السلام از فهرست یونسکو عنوان مطلبی است که در ادامه می خوانیم: سازمان علوم و فرهنگ ملل متحد« یونسکو» روز یکشنبه 27 اکتبر از دولت عراق خواست عملیات ترمیم و بازسازی مراقد سامرا را به دلیل مطابق نبودن با مقررات مورد نظر یونسکو متوقف کند. این در حالی است که تولیت مراقد مطهر امامین عسکریین علیهما السلام بارها اعلام کرده بودند که به معیارهای بین المللی برای ترمیم این آثار اسلامی پایبند هستند.
 
گفت: یک وظیفه را انجام دهید، بقیه کارها درست می شود؛ امر به معروف نهی از منکر یادشان آورد که قرآن علمای یهود را سرزنش کرده بود به خاطر صبرشان بر ظلم و فساد جامعه و بیشتر گفت از اوضاع زمانه خودشان، اما کیسه های پول بنی امیه، گوش ها را کر کرده بود.
 
در ستون های متنی بالای نشریه آمده است: صفین. خط مقدم، جبهه علی بن ابی طالب علیه السلام، می جنگید در کنار حسین علیه السلام، کربلا خط مقدم، جبهه عمر سعد می جنگید با حسین علیه السلام، تنها زمان توانست شمر را بشناساند.
 
اول تن به تن با حسین علیه السلام می جنگیدند. دیدند نمی شود؛ هر که می رود کشته می شود. عمر سعد فریاد زد: این پسر کشنده عرب است. خون علی در رگ های اوست. یکی یکی به جنگش نروید. دسته جمعی حمله کردند به او. با شمشیر، باتیر، با سنک، با نامردی.
 
لازم به ذکر است، ماهنامه روضه با صاحب امتیازی هیأت فرهنگی مذهبی روضه الزهرا سلام الله علیها، مدیر مسؤولی میلاد عچرش و سردبیری علی رضا جعفری در چهارده صفحه رنگی چاپ و منتشر شده است./9458/ن602/ق
ارسال نظرات