۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۹۱۱۵۰

استقبال گسترده مسیحیان مالاوی از غذاهای حلال

خبرگزاری رسا ـ صنعت غذای حلال در کشور آفریقایی مالاوی رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر بسیاری از مسیحیان این کشور نیز از مشتریان این‎گونه محصولات به شمار می‎روند.
غذاي حلال ، غذاي اسلامي، فراورده هاي اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد بسیاری از مسیحیان کشور آفریقایی مالاوی با بیان این که غذاهای حلال تولید شده از سوی شرکت های اسلامی با اصول ذکر شده در کتاب مقدس مسیحیان نیز تطابق دارند به جرگه مشتریان غذاهای حلال پیوسته اند.

 

مسیحیان مالاوی می گویند که غذاهای حلال و تولید شده به دست مسلمانان علاوه بر انطباق با تعالیم کتاب های مقدس مسیحیان، زندگی سالمی نیز برای مصرف کنندگان به همراه دارد.

 

بارناباس سالاکا، کشیش مسیحی یکی از کلیساهای این کشور در این ارتباط می گوید: ما مسیحیان نیز در حال حاضر به طور کامل با ایده غذاهای حلال موافق هستیم.

 

کشیش مسیحی کلیسای مالاوی خاطرنشان کرد: مسیحیان در ابتدا از پذیرش و مصرف غذاهای حلال خودداری می کردند، چرا که تصور می کردند تولید محصولات حلال ترفندی از سوی مسلمانان برای جذب پیروان سایر ادیان به دین اسلام است. 

 

وی افزود: اما پس از گذشت چندین سال به این نتیجه رسیدیم که مصرف غذای حلال که توسط مسلمانان تولید می شود هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی برای مسیحیان نیز خوب است.

 

رهبران مسیحی کشور مالاوی که در جنوب قاره آفریقا واقع است در سالیان اخیر به همراه پیروان خود از توزیع و فروش غذاهای تولید شده به وسیله مسلمانان که برچسب حلال بر روی آنها درج شده استقبال کرده اند. 

 

امانوئل امبائیسا، اسقف یکی دیگر از کلیساهای مالاوی نیز می گوید: پدیده محصولات غذایی حلال در حقیقت یک استاندارد بهداشتی برای تولید مواد غذایی ایجاد کرده و حتی غیرمسلمانان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

وی افزود: مصرف و تولید غذای حلال به بخشی از اسلام مربوط می شود که نشان دهنده راه و روشی برای زندگی در اجتماع است.

 

اسقف کلیسای مالاوی خاطرنشان کرد: من به عنوان یکی از رهبران کلیسا در این کشور به طور کامل از صنعت غذاهای حلال به دلیل بهداشتی بودن حمایت کرده و در خط مقدم ترغیب پیروان خود به مصرف چنین محصولاتی قرار دارم./990/ب903/د

ارسال نظرات