۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۹۱۰۳۹
در شماره 127 ماهنامه فکه می خوانیم؛

فایل شهادتم را روی سی سالگی بسته‌ام

خبرگزاری رسا ـ شماره صد و بیست و هفتم ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه منتشر شد.
شماره 127 ماهنامه فکه
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 127 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه ویژه آذر 92 به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، مدیرمسؤولی و سردبیری علی حسین‌پور و به همت معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.
 
در این شماره از ماهنامه فکه، می‌خوانیم: «خرده یادداشت‌های تحریریه»، «رهبر»، «همسفر با تاریخ»، «مسلمان کشور کتاب‌خوان‌ها»، «شجاع‌دلی از جنس طوفان»، «مادرانه، خواهرانه» و «عاشقانه‌های جنگ».
 
حتی اگر امضایش کنند به قلم محمد مهدی، فردا دیر است اثر زهره علی‌عسگری، در باغ شهادت را نبستند به قلم انوشه میرمرعشی و انقلاب یا توطئه؟! مسأله این است به کوشش محمدجواد مهدی‌زاده خرده یادداشت‌های این ماهنامه را تشکیل می‌دهند.
 
در بخش همسفر با تاریخ در فصلی با عنوان مردان توسعه «بازشناسی عوامل پیروزی‌آفرین در دفاع مقدس توسعه‌یافتگی نیروی انسانی» آمده است: نیروی انسانی توسعه یافته، محور اصلی پیشرفت کشور است، با این‌که ایران اسلامی در جریان دفاع هشت ساله، بخشی از بهترین نیروهای خویش را از دست داد ولی سازمان دفاع مقدس از افراد به جا مانده آن سال‌ها نیروهایی کارآمد و توسعه‌یافته ساخت که نه تنها در نبرد سرنوشت‌ساز، عامل اصلی موفقیت و پیروزی بودند بلکه پس از آن نیز از ارکان جهش کشور در بخش‌های مختلف شدند.
 
بازشناسی چگونگی فرآیند توسعه‌یافتگی نیروی انسانی در یک کلاس هشت‌ساله واقعی در یگان‌های رزم، پشتیبانی، مهندسی و سایر بخش‌های مرتبط با جنگ، می‌تواند ما را در راستای شناخت ابعاد مختلف آن سال‌های نورانی و به کارگیری شیوه‌های آموزشی آن در کنار مدل‌های کنونی یاری دهد و در نتیجه نیاز کشور را در روند پیشرفت و تعالی همه‌جانبه با توجه به برنامه‌ریزی تدوین‌شده مرتفع کند.
 
ضمن آن‌که توسعه‌یافتگی نیروی انسانی بر پایه ارزش‌های دینی و ملی و متناسب با نیاز مدیریت سازمان دفاع مقدس، یکی از پیام‌های اساسی فرهنگ مقاومت است و باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و به جز انتقال آن به نسل‌های فعلی و آینده به عنوان یک الگوی مدیریتی کارآمد در ساختار مدیریت نیروی انسانی کشور مورد توجه قرار گیرد.
 
«مرد ناممکن‌ها»، «گفت‌و گوی ویژه، بازگشت از آن سوی فرات»، «کتاب خاطرات»، «نوستالوژی جنگ»، «خاکریز پنهان»، «پیشنهاد ماه»، «باغ کاغذی»، و «خوانده شوید» برخی دیگر از سربخش‌های مهم این ماهنامه را تشکیل می‌دهند که در بخش رهبر، بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار راوی، نویسنده و برخی از دست‌اندرکاران کتاب لشگر خوبان و دیدار اعضای همایش ملی تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات جامعه گردآوری شده است.
 
در بخش دیگری با عنوان مرد ناممکن‌ها گفت‌و گویی با فاطمه کاشانی، همسر شهید مصطفی احمدی روشن انجام شده که متن آن به این شرح است: «مصطفی آدم توداری بود، اصلا از کارهایش به کسی چیزی نمی‌گفت، یک روز آمد دانشگاه دنبالم و گفت: می رویم یه جایی. شما می‌ری دم خونه‌ای که می‌گم، بعد این پاکت رو می دی به خانمی که میاد دم در، رفتم و کاری که گفته بود انجام دادم، پاپیچش شدم که قضیه چی بود؟ گفت: اون خانم، همسر یکی از پیمانکارهامونه که توی یکی از کشورهای خارجی گرفتنش.
 
توی پاکت یک میلیون پول بود، آن روزها مصطفی ماهی دو میلیون درآمد داشت که سر هر ماه نصف حقوقش رو می گذاشت برای خانواده این بنده خدا. پرس و جو که کردم متوجه شدم اصلا مسؤول این آقا، مصطفی نیست و او خودش دارد این کارها را می‌کند، چند وقت بعد مصطفی چهل میلیون پول جور کرد برای وکیل خارجی این آقا، دادگاهش توی آمریکا تشکیل شده بود خدا را شکر تلاشش بی‌ثمر نماند.
 
مرده بلندپروازی هایش بودم، بهم ثابت کرده بود هر چه بخواهد به دست می‌آورد. برای همین بود وقتی گفت فایل شهادتم را روی سی سالگی بسته‌ام آنقدر حالم بد شد، مصطفی سی و دو سالگی شهید شد، گاهی فکر می‌کنم این دو سال را هم خدا به من ارفاق کرد تا لااقل، هم قدری بیشتر ببینمش و هم علیرضا تصویر واضح‌تری از بابا توی ذهنش حک کند».
 
شماره 127 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه ویژه آذر 92 به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، مدیرمسؤولی و سردبیری علی حسین‌پور در 80 صفحه و با قیمت 2500 تومان منتشر شده است./907/ن601/ق
ارسال نظرات