۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۹۰۷۸۵
فردا؛

سومین گردهمایی جوانان مسلمان و مسیحی فرانسه آغاز می‎شود

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی جوانان مسلمان و مسیحی فرانسه برای سومین سال متوالی و به مدت 4 روز از فردا در شهر لیون این کشور برگزار می‎شود.
همايش جوانان مسلمان و مسيحي فرانسه در سال گذشته
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری سفیر نیوز، سومین گردهمایی جوانان مسلمان و مسیحی فرانسه از فردا پنجشنبه و به مدت 4 روز در شهر لیون برگزار می شود.
 
عزالدین قاضی، امام جماعت مسجد Villeurbanne فرانسه و ونسان فرولدی، نماینده کلیسای لیون در امور مربوط به روابط با مسلمانان به کمک یکدیگر مسوولیت اصلی سازماندهی همایش جوانان مسلمان و مسیحی فرانسه را که برای سومین سال متوالی برگزار می شود بر عهده دارند.
 
سومین همایش جوانان مسلمان و مسیحی فرانسه از روز پنج شنبه 28 نوامبر آغاز و تا روز یکشنبه اول ماه دسامبر میلادی ادامه خواهد داشت و مانند دو دوره گذشته دهها شخصیت مذهبی مسیحی و مسلمان در آن حضور می یابند.
 
دلیل ابوبکر، امام جماعت مسجد جامع شهر پاریس و رییس شورای فرانسوی فرهنگ مسلمانان، قالب بن شیخ رییس کنفرانس جهانی ادیان برای صلح و طارق ابرو امام جماعت مسجد شهر بوردو فرانسه از جمله شخصیت های مسلمانی هستند که قرار است در این گردهمایی شرکت کنند.
 
به گفته عزالدین قاضی تمامی شخصیت های دعوت شده به سومین گردهمایی جوانان مسلمان و مسیحی به دلیل قابلیت و توانایی هایی که در گفت وگو میان ادیان مسیحیت و اسلام دارند به این همایش دعوت شده اند.
 
بحث و بررسی در مورد این مساله که جوانان چگونه برای سوالات دینی خود پاسخی می یابند یا به اطلاعاتی در مورد دین خود دست می یابند از جمله مباحثی است که در گردهمایی جوانان مسلمان و مسیحی به بحث و بررسی گذاشته می شود.
 
از جمله ویژگی های مهم این گردهمایی آنست که جوانان مسلمان و مسیحی نیز در کنار سایر علما و کارشناسان مسائل مذهبی در بحث ها شرکت می کنند.
 
برگزارکنندگان گردهمایی جوانان مسلمان و مسیحی فرانسه اعلام کرده اند که قصد دارند در سال های آینده این همایش را در شهرهای دیگر این کشور مانند پاریس و مارسی نیز اجرا کنند./990/ب902/د
ارسال نظرات