۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۹۰۵۲۶
امام جمعه قطیف عربستان خواستار شد؛

صدور فتوای صریح علیه تروریست‎ها و تکفیری‎ها از سوی علمای جهان اسلام

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با محکوم کردن جنایت‎های تروریست‎های درمنطقه گفت: علمای اسلامی فتواهای صریح‎تری در قبال اقدامات تکفیری‎ها صادر کنند.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته در مسجد امام رضا (ع) این شهر با محکوم کردن جنایت‎ جریان‎های تفکیری در منطقه گفت: مردم منطقه از اقدامات تروریست‎ها و جنایت‎کاران منزجر و متنفر شده‎اند.


وی با انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایت‎های موجود در منطقه بیان داشت: سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایت‎های تروریست‎ها به معنای تایید اقدامات شنیع آنان است.


این عالم عربستانی افزود: ملت‎های اسلامی باید انزجار و تنفر خود را از جنایت‎های تروریست‎ها نشان دهند در غیر این صورت هیچ کشوری از اقدامات جنایتکارانه آنان در امان نخواهد بود.


حجت الاسلام شیخ صفار از علما و فقهای منطقه خواست که فتواهای صریح و محکم‎تری علیه تکفیری ها و تروریست ها صادر کنند.


وی اظهار داشت: کسانی که به اسم دین، فتوای ریختن خون بی گناهان را صادر می کنند در جنایت آنان شریک بوده و تروریست به شمار می آیند.


امام جمعه قطیف عربستان به ضرورت انتشار فرهنگ اسلامی در منطقه‎ اشاره کرد و ادامه داد: حکومت‎های اسلامی باید فرهنگ ناب اسلامی را به ملت‎ها تعلیم داده و سیاسیت اسلام مسالمت آمیز را درپیش گیرند.


وی کشته و زخمی شدن بیش از سه هزار عراقی طی ماه گذشته در این کشور را تاسف بار دانست و گفت: تروریست ها کشور و منطقه را نمی‎شناسد و در بسیاری از کشورها به وی‍ژه عراق، مصر، لبنان، باکستان، افغانستان، لیبی، تونس و سومالی مشغول به جنایت هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات