۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۸۹۹۹۶
معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه بوشهر:

عمل به داشته‌های علمی و معرفتی رمز موفقیت مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه بوشهر عامل بودن خود مبلغ به گفته های خود را از دیگر شروط تبلیغ دانست و تأکید کرد: در قرآن کریم آمده است کسانی که دیگران را دعوت به خوبی ها می کنند اما خود، آنها را انجام نمی دهند مورد نکوهش و سرزنش قرار داده می دهد.
اخلاق

حجت الاسلام علی آذرشب، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه بوشهر، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، یکی از وظایف روحانیت را تبلیغ دین دانست، و ابراز داشت: مهم‌ترین وظیفه روحانیت تبلیغ دین بوده و برای تبلیغ دین به بهترین شیوه و روش لازم است بایسته هایی رعایت شود.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه بوشهر مسأله نخست در امر تبلیغ را داشتن دانش و آگاهی در دین عنوان کرد و اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است که داشتن آگاهی و بصیرت دینی شرط نخست در تبلیغ دین است چرا که اگر این شرط وجود نداشته نه تنها هدف از تبلیغ دین که همانا هدایت است محقق نمی شود بلکه بر خلاف آن موجبات ضلالت و گمراهی مردم را فراهم می آورد.

وی با بیان این که شرط دوم برای تبلیغ حسن خلق و معاشرت نیکو با مردم است خاطرنشان کرد: قرآن کریم یکی از ویژگی های مهمی که سبب موفقیت پیامبر اسلام(ص) در تبلیغ دین شده را نرم جویی و مهربانی نسبت به مردم معرفی می کند.

حجت الاسلام آذرشب از سعه صدر در برابر مشکلات و ناملایمات تبلیغ به عنوان شرط سوم یاد کرد، و افزود: حضرت موسی(ع) زمانی مامور به تبلیغ دین شد و به سوی فرعون فرستاده شد این گونه دعا کرد«رب اشرح لی صدری» پروردگارا سینه ام را وسعت بخش.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه بوشهر تصریح کرد: یک مبلغ زمانی تبلیغش اثرگذار است که به غیر از خدا از هیچ کس چشم داشتی نداشته باشد و توجه و اتکا او به خدای متعال باشد.

وی عامل بودن خود مبلغ به گفته های خود را از دیگر شروط تبلیغ دانست و تأکید کرد: در قرآن کریم آمده است کسانی که دیگران را دعوت به خوبی ها می کنند اما خود، آنها را انجام نمی دهند مورد نکوهش و سرزنش قرار داده می دهد.

حجت الاسلام آذرشب در سخن پایانی خود بیان داشت: بهترین تبلیغ، تبلیغ عملی نیست بلکه قولی و گفتاری است و شجاعت در بیان، ایجاد ارتباط مهربانانه با مردم، نظم و آراستگی ظاهری، توجه به زمان و مکان مخاطب و مفید و مختصر بودن محتوای تبلیغی را از دیگر اموری است که لازمه یک مبلغ خواهد بود./9458/ت303/س

ارسال نظرات