۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۸۳۴

کتابخانه شهید علی هاشمی در اهواز افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان گفت: کتابخانه شهید علی هاشمی 27 آبان افتتاح می‌شود.
لفته منصوري، مديرکل کتابخانه هاي عمومي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، ظهر امروز در نشست خبری هفته کتاب، کتابخانه های عمومی را مراکز پویای فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: این نهاد های فرهنگی نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی جامعه ایفا می کنند.

وی به پتانسیل بالای استان خوزستان در زمینه کتاب و کتابخوانی اشاره و تصریح کرد: برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش کودک سبب می شود تولید و گسترش فرهنگ کتابخوانی در استان بیشتر شود.

منصوری با بیان این که در حال حاضر 116 بخش کودک در کتابخانه ها فعال است، ابراز داشت: یکی از آسیب ها در کتابخانه های عمومی گرایش اعضا به کتاب های درسی است.

اجرای طرح کتاب من در کتابخانه های استان خوزستان

وی به اجرای طرح «کتاب من» در کتابخانه های استان خوزستان اشاره و تصریح کرد: در این طرح اعضای کتابخانه های استان کتاب هایی را که مورد نیاز دارند و در مخزن های کتابخانه یافت نمی کنند را به کتابدار سفارش می دهند.

منصوری با اشاره به درخواست بیش از 117 هزار کتاب در سال 91 در طرح کتاب من اظهار داشت: در سال 92 بیش از 36 هزار جلد کتاب تقاضا شده که 60 درصد از آن ها تهیه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان با بیان این که تعداد کتابخانه های استان سال گذشته 173 باب بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر 195 کتابخانه در سطح استان فعال هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: کتابخانه شهید مرادی مطلق در شهرستان اندیمشک آخرین کتابخانه ساخته شده تا کنون محسوب می شود.

منصوری با بیان این که، تعداد کتاب های موجود در کتابخانه ها یکی از شاخص های مهم در نهاد کتابخانه های هر استان محسوب می شود، گفت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 99 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان موجود است  که نسبت به سال های گذشته رشد 33 درصدی داشته است.

وی به افزایش نفوذ اینترنت و تعداد رایانه ها در کتابخانه های عمومی استان اشاره و خاطر نشان کرد:  در حال حاضر 82 درصد کتابخانه های استان از اینترنت برخوردار هستند.

منصوری به راه اندازی نرم افزار سپهر خاطر نشان کرد: با این نرم افزار نهاد کتابخانه های عمومی استان موظف است که هر ماه از بیست کتابخانه بازدید به عمل آورد و نتایج گزارشات خود را ثبت کند.

وی به معرفی کتابخانه برتر فرهنگی اشاره و تصریح کرد: این کتابخانه ها در 13 شاخص بررسی می شوند و در حال حاضر استان 4 باب کتابخانه برتر فرهنگی دارد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان گفت: شهرستان شوشتر دو باب کتابخانه و بهبهان و دزوفل نیز یک باب کتابخانه برتر فرهنگی هستند.

افتتاح 9 ایستگاه مطالعه در هفته کتاب

منصوری به وجود ایستگاه های مطالعه در استان خوزستان اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 15 ایستگاه مطالعه در مراکز گوناگون استان از جمله ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، بیمارستان و بانک ها وجود دارد که در هفته کتاب 9 ایستگاه مطالعه جدید نیز افتتاح خواهد شد.

منصوری با بیان این که در ایستگاه های مطالعه کتاب های متفاوتی برای سنین بزرگسال، کودکان و نوجوانان وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 400 هزار جلد کتاب جهت مطالعه در این ایستگاه ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان خاطر نشان کرد: برگزاری 73 جلسه نقد و بررسی کتاب و برگزاری 37 مسابقه فرهنگی مکتوب با شرکت 22 هزار و 906 نفر از دیگر برنامه های کتابخانه‌های عمومی استان در سال 92 بوده است.

افتتاح کتابخانه ای به نام شهید علی هاشمی در اهواز

منصوری از افتتاح کتابخانه شهید علی هاشمی در منطقه پردیس شهرستان اهواز خبر داد و گفت: کتابخانه شهید علی هاشمی دوشنبه، 27 آبان با حضور عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان افتتاح می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان در پایان گفت:  بخشی از این کتابخانه به نویسندگان دفاع مقدس به‌منظور تشکیل انجمن، برگزاری جلسات نقد کتاب و ترویج حوزه نویسندگی دفاع مقدس اختصاص پیدا می‌کند./9464/پ202/غ

ارسال نظرات