۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۸۹۸۲۰

طرح ساخت نخستین مسجد «آتن» تصویب شد

خبرگزاری رسا ـ پس از چند سال کشمکش برای ساخت مسجد در پایتخت یونان، وزارت امور زیرساختی این کشور، بالاخره با احداث این مکان عبادی در آتن موافقت کرد.
مسجد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آتن تنها پایتخت یک کشور اروپایی است که مکانی برای عبادت مسلمانان در آن وجود ندارد و طی سال‌های اخیر نیز انتقادات زیادی از طرف سازمان‌های اسلامی و بین‌المللی به دلیل بی‌توجهی به نیازهای اقلیت مسلمان متوجه مقامات یونان شده است.

 

پیش از این مقامات یونانی بارها از آغاز بررسی طرح ساخت مسجد در آتن سخن گفته بودند ولی در نهایت، وزیر امور زیرساختی این کشور، 23 آبان‌ماه اعلام کرد که نخستین مکان عبادی رسمی مسلمانان آتن، با بودجه‌ای بالغ بر 946 هزار یورو و در زمینی به مساحت 600 مترمربع ساخته خواهد شد.

 

این مسجد در زمینی احداث می‌شود که پیش از این مکانی نظامی بوده است ولی در حال حاضر استفاده‌ای از آن نمی‌شود. همچنین مقامات تاکید کرده‌اند که مسجد آتن باید بدون مناره ساخته شود.

 

گروه‌های راست‌گرای افراطی یکی از مهم‌ترین موانع ساخت مسجد در آتن به شمار می‌روند؛ چراکه طرح ساخت این مکان عبادی در سال 2000 با موافقت نمایندگان پارلمان به تصوب رسید ولی افراط‌گرایان و مخالفان اسلام، با برگزاری تظاهرات، دولت را از احداث این مسجد منصرف کردند.

 

همچنین برخی کشورها از جمله ترکیه، بارها پیشنهاد تأمین مالی ساخت این مسجد را عنوان کردند ولی دولت یونان همواره با چنین طرح‌هایی مخالفت کرده است./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات