۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۸۹۷۹۶
نماینده آیت الله سیستانی:

هیچ کس نمی‎تواند ما را از عزاداری حسینی بازدارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا خطاب به تروریست‎ها گفت: به تروریست‎ها می‎گوییم که هر چه بدن‎ها را تکه تکه کنید و دست و پاها را قطع سازید تا ذکر خدا و ذکر حسین(ع) را خاموش کنید، نمی توانید به خواسته خود برسید.
حجت الاسلام عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از برگزاری باشکوه مراسم عزای حسینی ابراز خرسندی کرد و گفت: شهادت جمعی از شهروندان در عملیات تروریستی علیه مجالس حسینی در دیاله، صوریه، موصل و کرکوک را به خانواده های آنان تسلیت گفته و برای مجروحان نیز آرزوی شفای عاجل داریم.

 

وی افزود: با وجود این جنایت ها از برگزای موفقیت آمیز عزای حسینی تقدیر کرده و از هیأت های عزاداری، دستگاه های خدماتی و آستان قدس حسینی و عباسی سپاسپگذارم.

 

حجت الاسلام کربلایی خطاب به تروریست هایی که هیأت های حسینی را مورد هدف قرار می دهند، تصریح کرد: کاملا مشخص است که اهداف طایفه ای در پشت پرده این جنایت ها قرار دارد، اما آنان باید بدانند که پیروان اهل بیت(ع) هیچگاه مرام عزاداری را ترک نمی کنند و هرچه خونشان ریخته شود بر عزم آنان برای پیروی از اهل بیت(ع) و برگزاری شعائر مذهبی تأکید می ورزند.

 

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: جنایت های تروریستی نه تنها مانع برگزاری شعائر حسینی نمی شود بلکه تعداد زائران سال به سال در حال افزایش است، هر اندازه که خونریزی افزایش یابد پایداری و مبازه طلبی ما نیز بیشتر می شود.

 

وی تروریست ها را دشمنان خدا دانست و تأکید کرد: تروریست ها در حال مبارزه با اراده الهی هستند، اما به آنها می گوییم که هر چه بدن ها را تکه تکه کنید و دست و پاها را قطع سازید تا ذکر خدا و ذکر حسین(ع) را خاموش کنید، نمی توانید به خواسته خود برسید.

 

حجت الاسلام کربلایی خاطر نشان ساخت: احیای مراسم عاشورا عهدی از سوی خداوند متعال است که به عهده پیامبر اکرم(ص) قرار گذاشته شده و حضرت محمد(ص) نیز آن را بر عهده ائمه اطهار(ع) قرار داده است. بنابراین هر اندازه که بمب ها افزایش یابد نیز نمی توانند جلوی عهد الهی را بگیرند.

 

خطیب جمعه کربلا افزود: این افراد نباید گمان کنند که پرچم امام حسین(ع) تنها پارچه ای معمولی است، بلکه نماد مبانی حسینی به شمار می آید که در دل مومنان و محبان اهل بیت(ع) قرار دارد./980/ب901/د

ارسال نظرات